Haha… ei ole todellista. Päätin tehdä pitkästä aikaa entryn johonkin osakkeeseen, kun olen käytännössä pari vuotta omistanut vaan pelkkää indeksiä. Ostin sitten SoFia, kun tullut alas ja kuitenkin vaikuttaa edelleen ihan lupaavalta. No, ostosta viisi minuuttia ja kurssi sukeltaa tyhjästä -6%. Alan oikeasti uskoa, että mulla on jonkinlaisia taikavoimia, koska muuten ei vaan voi ajoittaa näin huonosti. Huomaa taas miksi olen omistanut pelkkää indeksiä.
Jees, huomasin jo että joku tällainenhan tässä on tietysti kyseessä. Naurattaa vaan mikä on todennäköisyys, että shorttiraportin julkaisu osuu juuri samalla hetkelle, kun minä painan ostonappia.
Katotaan nyt mitä tapahtuu. Ei mitään käsitystä onko shorttirapsan pohjalla, kuinka paljon mitään todellista, mutta eiköhän se paljastu ajan kanssa.
Jos shorttirapsaa lukee vähän pidemmälle, niin näkee että ovat aivan pihalla yrityksen liiketoimintamallista. Oli kyllä ihan täyttä paskaa. Ja kyllä tuo $17.6 tienoilta, mistä ostit on erittäin hyvä entry. Kannattaa käydä lukemassa SoFi-ketju.
Osinkotuotto “romahtanut” kurssinousun myötä “vaatimattomalle” 11 % tasolle. Tänään 45 kruunua ja matka jatkuu kohti 50 ? Aivan täysi kultakaivos tämäkin.
Konkki tänään vaihteeksi ooltaimhait ![]()
Salkun suurin ja kaunein. Mutta Fodelia jatkaa kyntämistä ja pitää huolen etten vahingossakaan pääse rikastumaan![]()
Samoin Helsingin pörssin tuottoindeksi teki tänään ensimmäisen ath:n sitten sodan alkamisen. Hieno vuosi tuloillaan taas suomalaisille osakesäästäjille, joilla iso osa kotimaan pörssissä.
Hauska tässä TTD:ssä on se, että vielä tämän laskun jälkeenkin se on tyyliin 50% ylihintainen.
DOCN - salkkuni sankari!
Myin jo positioni 61-kohdalla. Sitten alkoi hämähäkkivaisto huutaa hirveää virhettä, ni ostin (halvemmalla) takas. Sijoitin tähän aikoinaan, koska ajattelin pienten toimijoidenkin haluavan helposti ylläpidettäviä tekoälypalveluita ja näin nyt sitten näyttää käyvän. Nykykurssi hämmästyttää silti. Joku ilmeisesti tietää jotain, itse vain roikun mukana kun en uskalla enää venkslaillakaan. Mieluummin sitten lisäilen, jos kyykkää kunnolla.
EDIT: …ja mikäli nyt yhtään ymmärsin oikein, niin helpon saavutettavuuden lisäksi arvostusta nostaa toimivaksi todettu inferenssi -eli valmiina olevan tiedon hyväksikäyttö- näiden pilviarkkitehtuurissa. Latenssi pienenee, kun kaikkea kysyttyä ei tarvitse hakea kauempaa.
Löytyykö Helen of Troy (HELE) omistajia? Putoavat puukot tuppaa houkuttelemaan suomalaisia (myös minua), mutta en ole varma loppuuko putoaminen ikinä, sillä konkurssin riski on olemassa. En pidä sitä kuitenkaan todennäköisimpänä skenaariona, sillä vapaata kassavirtaa Hele vielä pystyy hieman generoimaan. Tiukassa raossa kuitenkin on velkavuoren kanssa. Ylihintaisia yritysostoja tehnyt ja voi olla että se vie koko puljun vielä nurin. Tullut vuoden 2021 huipusta $265,97 alas makeat -94,3% ja teki tänään taas uudet pohjat $15,03. Onko joku uskaltanut ottaa puukosta kiinni? Itsea kiinnostaa hieman kun pidän hyljityistä, mutta tuntuu ettei pohjaa löydy ollenkaan, joten voi jäädä poimimatta. Voi hyvin olla hyljitty ihan syystä. Taseesta ei löydy mielestäni sellaista arvoa joka asettaisi alarajaa kurssille. Jos ostan niin se on maksimissaan tonnin betsi ja se olisi riskisijoitus, jossa nolla on hyvin mahdollinen lopputulos, mutta samalla voi olla myös multibagger vuosien kuluessa.
Huomenna tieten sama kaiku on askelten ja 370 kruunua tauluun ? ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ainakin 4 %: n nousu Wall Streetillä lupaa hyvää.
Qatarin LNG-kentät säpäleinä. Equinor ja Vår Energi saattavat reagoida vielä tähän.
Vasta ostin tekemäni osto-ohjelman mukaan kuukausittaisen erän. Nyt markkina tarjoilee suoraan lapaan sanotaanko näitä vaikka Trumpin aiheuttamaksi Maalis-huhtikuuilmiöksi.
VIX 25,09
S5FI 28,23
MMTH 44,91
AAII sentimentissä karhuja 52,0%
Equity put/call suhde 0,9
Saatanpa ostaa toisenki erän.
“Tuttu ja turvallinen” Sotkamo silver on tullut vuoden huipuista lähes 60% alas. Tämä ei ole tavatonta hypeosakkeissa vaan ihan perus asetelma.
Omistin HELEa muutama vuosi sitten. Ajattelin, että inflaatiokurimuksen jälkeen bisnes kääntyy kyllä jossain vaiheessa kasvuun. Eipä sitä käännettä ikinä tullut, ihme kyllä pääsin jopa pienellä voitolla eroon osakkeesta.
Heh aika nappiin osui spekulaationi Vår Energin ja Equinorin tämänpäiväisestä reaktiosta. Nousu kiihtymässä aivan seinähulluksi ! Myin loputkin Equinorit 371 ja 385 kruunussa. Vår kevennys meni jo 45 kruunun päällä ja loputkin 47,17 kruunussa. On tämä myyminen vaikeaa, pitäisi malttaa odottaa. Näyttää, että porukka vasta nyt kunnolla älysi, että näitä kannattaa ehkäpä omistaa näinä myrskyisinä aikoina ![]()
![]()
Voinee jo huutaa suoraa huutoa, että mielisairasta nousua ! ![]()
Sori, nää tekstit taitaa tulla puhelimella nyt minne sattuu. Mutta minun on kovin vaikea ymmärtää Hacksaw:n valuaatiota. Nuo luvut tuleville vuosille on pitkälti Hacksaw:n oman ohjeistuksen mukaisia. Redeye:n antamia lukuja. Markkina-arvo euroissa siis 1,5 miljardin pintaan. Ja jo tälle vuodelle odotetaan 200 milliä EBIT. 2028 luku on lähemmäs 350 milliä. Eteenpäin katsova P/E (2028) on siis reippaasti alle 5. Eikö markkina usko ohjeistukseen vai mikä homma? Tasekin on kunnossa, ja Hacksaw maksaa osinkoa+ostaa omia osakkeita takaisin. “Pirkka evo” on kaiken lisäksi varsin taantuman kestävällä alalla, joten makrohuolten ei pitäisi niinkään painaa. Onko tässä koira haudattuna vai väärin hinnoiteltu yritys. Loppuuko kasvu kuin seinään? Onko kasvuaihioita tarpeeksi? Jyrääkö kilpailijat lopulta pikku Evon? Onko tässä kenties Intellego 2.0? ![]()
Olen todellinen osakepoimija esim. tämän TTD:n kanssa ![]()
https://x.com/fiscal_ai/status/2034299064586731824
Tunnustaudun myös tähän Vuoden osakepoimija kilpaan.Salkussa Hyzon,Avinger,TTD,Kuuttia ja Tecnopuuta,Faronia ja muita suosikkeja jotka on ottanut pataan tai konkannut tyystin.
Leuka pystyyn ja kohti uutta onnea!
Aina voi tehdä vieläkin huonompia sijoituspäätöksiä ![]()