Dipin ostaminen osarin jälkeen onnistuu melko harvoin, tai näin ainakin omalla kohdallani olen saanut todeta. Tänään olisi kannattanut olla sormi liipasimella Nokian renkaiden kohdalla.
Kerrankin, töiden ohessa pystyin multitaskaa ja huomasin Yahoo livestä tuon dipin ja samalla Rauli Juva korvissani puhui kuinka tulos oli positiivinen. Ostin kaikilla pelimerkeillä takaisin 7,90 tienoilta. Viime viikolla myin kasan 8,38€.
Ensimmäinen laatuaan minulle. Tuuria ja sattumaa mukana ![]()
Rytkäytti tyriä hieman mutta töyssyinen meno jatkuu, kuin olisi neliönmuotoiset renkaat alla.
Orionin osari osui ennusteiden kohdalle, liikevoitto liikevaihdosta 25 %, oman pääoman tuotto verojen jälkeen 31 %, yhtiön kaikki keskeiset divisioonat kasvoivat. Jne.
Kurssi alas ryminällä. Onko nyt jotain mitä minä en ymmärrä? Vai markkina?
Onhan Orionin arvostuskin ollut melko korkea. Omien laskelmien mukaan jos olettaa nykymenon jatkuvan, niin 9% tuotto-odotuksella pitäisi ostaa noin 50,90 hinnalla. Ja tämäkin odottaa, että kasvu ja hyvä kannattavuus jatkuvat. Olen tästä syystä pitänyt Orionia vähintääkin täyteen hinnoiteltuna. Elokuussa kevensin 20% positiosta, kun alkoi vaikuttaa että hinnoittelussa on lähinnä alasuuntaista riskiä keskipitkällä aikavälillä.
Kovasti tuntuu nostetta olleen koko päivän, vaikka mitään suoraa uutista ei omaan feediini ole eksynyt. Saa kertoa, jos joku kohtalotoveri löytänyt jotain. ![]()
Minä se olin joka osti 6kk ihmettelyn jälkeen tätä hintaan 17,14. Nyt on nousut noustu ja suunta ainoa on alaspäin. Btw. Tätäkin oli joskus salkussa noin 1000 kappaletta mutta kärsivällisyys loppui liian aikaisin noin 5 euron kappalehintaan.
No niin, se kuuluisa joku jossain tietää jotain Valmetin huomisesta katsauksesta kun noin itsevarmaa keulimista ?
Nokia ($NOK) meni jenkeissä just halttiin tulevien uutisten takia. Jotain mielenkiintoista tapahtumassa piakoin…
EDIT: Markkina aukesi just haltista, very nice.
EDIT: Tuo eilinen NOK call -osto pisti erityisesti silmään, koska Nokiaan ei tule juuri koskaan OTM Call ostoja. Koko ei ole kuin 35k$, mutta vaikuttaa, että jollain on aina tietoa. Joku sisäpiiristä (Noksu insonööri?) rikastui.

EDIT: Ilmaiseksi näkee jotain esim Barchart (maksullisella enemmän). Lisäksi ehkä paras on Unsual Whales (joka näkyy tuossa ylhäällä), joka maksaa n. 500$/vuosi. Black Fridaysta saa yleensä tarjouksella. https://www.barchart.com/options/unusual-activity/stocks:
Vaikuttaa siltä että ollut jo tiedossa tai ennakoitu muuten… sell the news!
Onnittelut niille kellä on hermo ja kärsivällisyys kestänyt Nokian korpivaellusta katsellessa… Itsehän hyppäsin tästä junasta pois aikaa sitten…

Renkaiden tulos olikin ihan hyvä? +10% taulussa.
Vaikea ymmärtää miten joku maksaa 1.5jaardia Ebitiä tekevästä Nokiasta yli 30 jaardia markkina-arvoa. Pakko onnitella Nokian omistajiakin silti siitä, että kurssi +15%!
Nyt se onkin sitten Nokian kanssa notta mitä mielletään sopivaksi P/E tasoksi kun AI-hypeissä aletaan laittamaan Amerikan exceleihin kerrointa.
30?
50?
150?
Piti hypätä itsekin hetkeksi mukaan koska epäilen hypen olevan varma ja ehkä jonkinlaiseen meemiralliinkin on jopa ainesta. Amerikkakin rakastaa “comeback” tarinoita ja WSB:ssä on tuntunu aina olevan pieni haikeus Nokiaa kohtaan.
”Koska varmasti tämä on vasta uuden alkua.”
Josko se toikin vähentäis suurempaa intoa lyhyeksmyyjissä ![]()
![]()
![]()
![]()
!!
Onnea Nokian omistajat! Nyt mennään!!![]()
![]()
Huh. Onko Nokia nyt uusi Nokia? Suomalaiset rikastui tässä nyt aika paljon. Ei pelkästään suorat osakkeenomistajat