Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 4)

Salesforce nousee afterissa, tviitissä kerrotaan syy. :slight_smile:

https://x.com/StockMKTNewz/status/1978583433027657813

1 tykkäys

Ikävä niille ketkä lähti tähän mukaan 10 taalan kohdalla peesatakseen foorumin guruja. No ei hätää sillä uusia eisijoitussuosituksia tulee jo ennen pimeän tuloa, kunhan ne ensin kaivetaan redditin pump&dump-ketjusta ja jalkautetaan ostinmyin-ketjuun ohuin perustein. Tällä 72h sykleissä pelimerkit mustalle tai punaiselle muotoisella vedonlyönnillä ei ole mitään tekemistä sijoittamisen kanssa mutta hämmästyttävän tehokasta se näyttää olevan, kunhan vain muistaa hypätä pois kyydistä ennen päätepysäkkiä.

57 tykkäystä

Ei vipuu ei hyötyy :smiley: Krypto etf:stä kaikki paitsi bitcoin olisi jo mennyt nolliin viimeisimmässä rysähdyksessä

Mikä näitä muuten laski?

6 tykkäystä

Ymmärrän kyllä, että menetetyt voitot harmittaa kun on jättänyt momentumin käyttämättä, mutta toisten syyllistäminen tässä yksinpelissä on hölmöä.

Jos katsotaan kuinka paljon vety- ja ai-osakkeet ovat tuoneet vihreitä rivejä salkkuun kuluneen 6kk aikana, niin eiköhän täältä löydy aika monta “foorumin guruja” seurannutta iloista osakkeenomistajaa.

Pitääkö gurun myös ilmoittaa etukäteen tulevasta myynnistä, että ei tule paha mieli?

23 tykkäystä

Jos tuolla foorumi gurulla viitattiin @Tokarczuk , niin hänhän on todella tarkkaan raportoinut ostot, myynnit sekä targettinsakin näissä.

Eiköhän se ole jokaisen peesailijan omalla vastuulla viritellä stopparit ostoksiinsa tai miettiä muuta riskien hallintaa, jos ostaa siinä kohdassa, kun osake raketoi muutamassa viikossa 500% sen takia, että Oranssilla ja Kiinan Nalle-Puh:illa on taas menossa kikkelinmittauskisat.

73 tykkäystä

@Tokarczuk nimenomaan raportoi esimerkillisesti ja ajoissa omat liikkeensä ja speksinsä. Itsekin ehdin myymään, jo ennen häntä, hieman täällä olevan kommenttini jälkeen päälle $11, kun alkoi jo polttaa liikaa.

12 tykkäystä

Itse jopa harrastan sellaista, että perehdyn itse yhtiöön joita joku mainitsee foorumilla, teen oman sijoituspäätöksen itse ennen kun sijoitan rahojani. On jäänyt moni veivipaikka tekemättä ja voitot kai tekemättä, mutta eipä tarvitse syytellä foorumin hyviä muita keskusteluita omista päätöksistä.

Itse ketjun aiheeseen liittyen, kyllä sitä saa jälleen ihmetellä kuinka nopeasti mr. Market pelästyy ja jälleen unohtaa pelästyksen aiheen. Varmaan nähdään usa-kiina tullisodan jatko-osissa samaa vielä useamman kerran.

37 tykkäystä

Nordea kaikkien aikojen enkassa. 14.72€

Eipä mulla tällä kertaa muuta.

22 tykkäystä

GIF

a cartoon character from south park is holding a microphone and says that is blasphemy

27 tykkäystä

Veli Duell noin 133 000 euron vaihdolla :slight_smile:

image

5 tykkäystä

Jotain huhuja X:stä luin, mutta en mitään oikeasti selittävää jota kehtaisin täällä alkaa levittämään! :man_shrugging:t3: Joku tietää jotain, tai sitten vain nothingburgereita :slight_smile: .

1 tykkäys

Kyllä Kamux osake kiinnostaa!

3 tykkäystä

Veli Nordea ATH-lukemissa. Silti analyytikkokunta ja markkinatoimijat: “Lisää, osta”. Vaikea oli löytää haperoa kohtaa tän päivän osarissa ja sitten kun talous alkaa pyöriä, niin luvut voivat lihavoitua vielä mukavasti lisää:)

Pohdituttaa, pitäisikö myydä Nordea-siivu ATH-hintaan ja laittaa esim. Huhtamäen kaltaiseen historiallisesti lattiatason hinnassa olevaan puljuun. Mutta kun Huhtiksen tuloista puolet USA:sta ja siellä meno hapertumassa. Voi saada kohta halvemmallakin? Omissa kalkyyleissäni Huhtis on 25-27 € osake, jos USA sakkaa vähäänkään.

10 tykkäystä

Quamtum Scape seuraava raketti ? Varmaan joillain palstalaisillakin perskarvat hieman kärähti ABATissa, veikkaisin. Vaikka viestien perusteellahan noiden pitäisi olla miljardöörejä eikä enää täällä roikkua.

3 tykkäystä

Pistin Nordeaan ujon myyntitoimarin 14,88 €. Voimassa rajoitetun ajan vain tänään. Monta vuotta sai ostaa 10 € ja ihmeteltiin miten halpa se on. No kannatti pysyä mukana. Salkun suurin edelleen vaikka vähän kevennelty jo 12 - 14 €.

9 tykkäystä

Jaahas, SANA:n pumppaus alkoi näköjään eilen.

Asialla lienee sama kaveri kun juuri aiemmin pumppasi OPEN:ia.

“Sana Biotechnology Inc (NASDAQ:SANA) stock surged 20% Wednesday after EMJ Capital Eric Jackson declared the company could become “the next 100-bagger platform” in a series of posts on social media platform X.”

“Jackson, who previously spurred the dramatic rise in Opendoor Technologies this summer, highlighted Sana’s breakthrough in Type 1 Diabetes treatment, where a patient produced insulin following a single injection without requiring immunosuppression drugs.”

“The investor outlined a potential path to a $100 billion valuation, calculating that if Sana’s therapy reaches just 10% of the global Type 1 Diabetes population at $100,000 per patient, it could generate $90 billion in revenue. He suggested even 100,000 patients annually would yield $10 billion in sales.”

Nyt rupeaa olemaan taas aika hatusta heitettyjä lukuja. Kyseessä kuitenkin 1 faasin firma, joka tekee n=2 koetta kadaverisilla beta-solusaarekkeilla. Aika pitkä matka vielä 100 miljardiin :smiley: Voi tietty olla, että hypejuna alkaa polttelemaan shortseja ja mennään kuuhun. Arvostuksilla ei tässä markkinassa taida enää olla niin suuremmin väliä :joy:

2 tykkäystä

Vakuuttavat luvut.

5 tykkäystä

Uskon, että juuri tästä oli kyse, koska hän toi sen ensimmäisenä osto- ja myyntipalstalle esiin. Kävin uudelleenlukemassa viestin ja olisin kyllä suositellut samaa myös @belfastinbingviini:lle. Lainaan @Tokarczuk:n alkuperäisen tekstin alle. Vaikka @belfastinbingviini yritti tuoda ilmiötä yleisemmin esiin, kritisoimassasi osakkeessa kritiikki henkilöityi, enemmän tai vähemmän tietoisesti, lähinnä häneen.

Kritiikin perusteella minulle jäi epäselväksi milloin ostin/myin -sivulle kirjoittaminen olisi mahdollista, jos sivulla ei saisi kertoa ostoistaan edes silloin, kun kertoo yleisesti yrityksen toiminnan, tuo esiin selvimmät riskit, ostohinnan ja kappalemäärän, 10$:n tavoitemyyntihinnan, tavoiteajan myyntihinnan saavuttamisessa ja myöhemmin vielä raportoi myyntinsä suurin piirtein aiemmin ilmoittamansa tavoitemyyntihinnan tuntumassa?

Nythän ongelmaksi muodostui, jos sitä sijoittamisessa siksi voi kutsua, että osake nousi 10 $ tavoitehintaan noin kolmessa viikossa, eikä alun perin esitetyn vuoden tavoiteajan sisällä. Pitäisikö @Tokarczuk tuomita siksi, että joku saattoi ostaa hänen ilmoittamassaan tavoitehinnassa vai arvioidaanko tässä sijoituksen onnistumista kolmen viikon kohdalla, kun tavoite oli alun perin asetettu vuoden päähän?

Perustelut olivat @belfastinbingviini mukaan ohuet? Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, kuten sanotaan, eli voisitko vaikka esittää esimerkinomaisesti yhden omista viesteistäsi, jossa asia on hoidettu paremmin?

Toki ymmärrän, että tähän voi lukijasta riippuen liittyä raskauttavia tekijöitä, kuten…

• Osake ei saa olla liian kuuma tai momentumissa, koska siinä voi polttaa näppinsä. Tällä hetkellä kirjoittajien tulisi siis pidättäytyä raportoimasta esim. tekoälyyn, kvanttilaskentaan tai USA:ssa harvinaisten maametallien louhintaan liittyviä ostoksiaan.

• Kirjoittajan tulisi lopettaa osto/myyntipalstalle kirjoittaminen, kun onnistumiset ja ansiot sijoittajana alkavat olla keskiarvon yläpuolella, koska tällaisten henkilöiden viestit tulkitaan automaattisesti houkutteleviksi.

Palstaa seuranneena minulle on jäänyt kuva, että jossain vaiheessa lähes jokainen keskivertoa parempi ilmoittelija laittaa sordiinon päälle, koska ei jaksa kuunnella syyllistämistä muiden, tässä tapauksessa mahdollisesti tekemistä valinnoista. Tällä ostoista ja myyneistään ilmoittelijoiden keskiarvoa saadaan taas tasapäistettyä lähemmäs keskiarvoa, eikä kyllä tule heti mieleen mitään tämän suomalaisempaa.

65 tykkäystä

Ajan henki on nyt se, ettei luvuilla niinkään väliä, kunhan kurssi nousee. Quantum Scape on älykkäästi valittu firman nimi. Kvantti on nyt muodissa. Pöljänä olen roikkunut perinteisemmissä kuten Nordea ja Fortum. Hirvittäviä tuottoja menee sivu suun näissä AI-ja kvanttihökötyksissä joihin en ole lähtenyt mukaan. Palantiriäkin pitäs varmaan vieläkin ostaa, vaikka onhan tuo P/E =500 aika suolainen :laughing::laughing:

1 tykkäys

Itse olen aina vierastanut kaiken maailman bumtsibum hiphip hurraa-sekoiluja vaikka kyllähän niistä kivat fyrkat tekisi - jos siis osuisi oikeaan firmaan oikealla hetkellä. Ostin kuitenkin pari viikkoa sitten täälläkin hehkutettua VanEck Quantum Computing UCITS ETF:aa FOMO-päissäni ja onhan tuo ollut ETF:ksi melko, sanoisinko, volatiili. Hyvään suuntaan, toistaiseksi.

(Mega)trendeillä tuntuu muutenkin pyyhkivän mukavasti, defence-sektori on ollut itselleni mieluisa löytö ja siellä olenkin pumpannut menemään kuin entinen sulhasmies ikään. Täytyy olla vain hieman varovainen milloin “patjasta” loppuu ilmat, ettei jää viimeiseksi bileisiin.

Jatketaan vielä sen verran että perinteisestihän olen siis sijoittanut sellaisiinkin raketoijiin kuin XACT Svenska Småbolag (YTD 1,14%) tai XTrackers MSCI World Health Care (YTD -4,30%). Sekä defence että kvanttilaskenta ovat siis molemmat minun mittapuullani varsinaisia vuoristoratoja.

6 tykkäystä