Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

image

Hyppäsitkö sä @Sijoittaja-alokas tähän mukaan ? Ei kykene muistamaan, mutta toivottavasti siitä saa lohtua Noksun fillareiden rönttöpäivään :slight_smile:

1 tykkäys

Tuossa vaikutti olevan kaikki kohdallaan, joten ei se oikein sitten vaikuttanut olevan mun juttuni. :smiley:

PayPal on pystynyt tiiviisti salkussani lisäilyjen kera. (ostin ekan kerran tätä alle kuudellakympillä.
image

17 tykkäystä

Näyttää että Talenomin kanssa laskiainen on jo – ennen laskiasta päästää alle 3€:lla ostamaan osaketta?

Toivottavasti olla Helsinginpörssin pohjat jo nähty?
Vai ollaaankko vasta “välipohjalla” `?
Tulokset tuokoon valoa.

1 tykkäys

Helsingin pörssin pohjia on huudeltu jo 2022 syksystä alkaen :smiley:

47 tykkäystä

Tässä muutamien päivän julkistajien prossia, laitoin noiden aftereiden takia. :slight_smile:

image
image
image

11 tykkäystä

INDERES: # Olimme väärässä Nokiassa
Tämä pisti silmään.
Ikävä sanoa, mutta Inden suositus Nokiasta on ollut melkein aina väärä.
Mikael oli positiivisella puolella pitkään ja väärässä, nyttemmin oltu negan puolella ja väärässä…
Itse ole kastunut eniten nimenomaan Nokian osakkeessa, mutta ole hypännyt jo vuosia sitten junasta.

2 tykkäystä

AMD jälkipörssissä -8,84%. Vilkuilin nopeasti tuloksen läpi ja mielestäni näytti ihan hyvältä vaikka joitain heikkouksia toki siellä oli. Silti olisin odottanut jotai +1-5% reaktiota ottaen huomioon viimeaikaisen kurssilaskun suuruuden.

1 tykkäys

@Amatooripoimija Markkina säikähti tuota ”heikkoa” datacenttereiden kehitystä. Kertoo siitä, että häviää Nvidialle markkinaosuuksia.

2 tykkäystä

Neflixi ja tonnin raja paukkui rikki. :slight_smile:

https://x.com/StockMKTNewz/status/1886794620622790687
image

t

4 tykkäystä

Wärtsilä 19,70€ ja +9,93%. saapa nähdä, pitääkö nousu

8 tykkäystä

En ymmärrä enää yhtään mistään mitään. Kesko -6% osariin ja UPM +1%. Omasta mielestä Keskolla meni paljon paremmin. Nyt ottaa mun hesulisalkku osumaa vasemmalta ja oikealta.

7 tykkäystä

Mikä siinä Keskon tuloksessa oli hyvää? Ei sieltä kyllä valonmerkkejä paljon ole näkynyt.

3 tykkäystä

Puolustusvoitto ja raksan osalta varsinkin voisi olla pahin takana. Odotin aika neutraalia reaktiota ja UPM:n raporttia lukiessa ei paljon hymyilyttänyt joten odotin selvää lasku avausta.

6 tykkäystä

Eilen “ihmettelin” aavistuksen, kun porukka myi 5 - 10 pinnan laskussa Renkaita, mutta en ihmettele enää, kun olen lukenut enemmän asiasta ja katsonut salkkuani. :smiley:

image

31 tykkäystä

image

henry-cavill-geralt-of-rivia

40 tykkäystä

YTD nyt +70 %, milloin nähdään korjausta?

14 tykkäystä

Eipä tuota taida kukaan tietää. Veikkaisin, että osarissa viimeistään. Vaikea uskoa, että mikään ennusteiden päihittäminen riittäisi säilyttämään kurssitasoa. Itse pidän lapuista kiinni joko osariin asti, tai siihen asti, että momentum näyttää heikkenevän. Nopeaa on kyllä nousu. Positionikin on noussut Alphabetin ja Nvidian ohi salkun suurimmaksi, vaikka oli niitä vielä 40% pienempi vähän aikaa sitten.

1 tykkäys

On kyllä käsiä täristävää menoa istua tämän päällä, kun positio on pian triplannut salkun ylivoimasesti suurimmaksi riviksi niin tulee tarkattua liiankin tiheään :sweat_smile:

Korjauksen luulisi tulevan MUTTA jos iso määrä shortteja (< 30 %) luovuttaakin pelin, niin välissä saattaa käydä massiivinen short squeeze, minkä takia itse ei raaski isommin myydäkään. Tulosjulkkarikin saattaa ruokkia kurssinousua, kun firma on vasta kääntynyt selkeästi voitollisen puolelle ja tuloskasvu tulee isolla kertoimella läpi arvostuskertoimiin. Tahtoo sanoa että taaksepäin katsova P/E 100 (kun EPS noin $0.44) onkin nopeasti P/E 35, jos HIMS onnistuu edes toistamaan kolmesti Q3 osakekohtaisen tuloksen $0.32.

image

14 tykkäystä

Jaahas. Q4 näyttää pelottavan ennakkoon. Kempo taas alle 10€ Ens viikollahan totuus sitten selviää. Saas nähä.

Onneksi on hajautettu salkku. Duolingo kävi Amerikan puolella avauksessa rikkomassa 400$ mutta sitä lystiä kesti vain hetken. Kävi kuitenkin. Kaikki lasketaan😃

4 tykkäystä

Avasin tämän ketjun ja Kempo +9% nousussa, olin pudota tuolilta. Onneksi olikin jostain syystä auennut vanhan viestin kohdalta ja ollaan tukevasti tutussa ja turvallisessa hyytävässä meiningissä. Koko salkun osalta :sob:

8 tykkäystä