Miksi Kempit olisivat vieneet yhtiön pörssiin ostaakseen sen pari vuotta myöhemmin kalliimmalla ulos?
Kuulostaa siltä, että yhtiön historia ei ole tuttu ja teet myös aika rohkeita oletuksia.
”Varsinainen kasvuvaihe” on kestänyt jo pitkään, vaikkakin välissä myynnin ja tuottojen osalta tuli takapakkia. Tästähän on kirjoitettu kirjakin; aiempi toimari ja muut kertovat kuinka Kempower kolminkertaistui ja sitten kolminkertaistui vielä pari kertaa (tjsp).
Kempower on yritys, jonka arvostus on usein ollut reippaasti etukenossa, ja sitten romahdellut. Ehkä tässä kohtaa saa muistuttaa, että huikeakaan menestys liiketoiminnassa ei välttämättä johda suoraviivaisesti nousevaan osakekurssiin. Esim. itse olen tehnyt isoimmat sijoitusvirheeni (tähän mennessä) tämän yhtiön kanssa 2023 kun en huomioinut tätä seikkaa. (Edit: Kempower on edelleen suurin omistukseni; tarkempi “uskontunnustus” täällä.)
Pidän siis tarpeettomana huolta (jonka olet monessa viestissä ilmaissut), että yhtiö on poistumassa pörssistä. Varmuudella emme voi tietää onko Kempower hyvä sijoitus nykyhinnalla, mutta siitä olen itse melko varma, että (viitaten aiempaan viestiisi) tässä pääsee mukaan pitkäjänteiseen kasvutarinaan useiden vuosien ajaksi. ![]()