Meta vois ottaa myös FLIK:n videosync-alustan käyttöön, ois iso tason nosto webcastille ![]()
Voisiko Flik myös parantaa vähän Facebookin kvarteri tuloksia? Harmittaa että taas huomenna Harvia tippuu kun naamakirjalla pehmeä tulos.
Ei meemejä, tzek. Ei hassutteluja, tzek. Back to thö basics. Juodaan sitten vaan kahvia. Yksin. Hiljaa. ![]()
Kahvikin pitää juoda mustana. Annan varoituksen, kun sinulla on selvästi mukissa maitoa. Tällaista kevytmielisyyttä ei suvaita!
Ja huomattavasti pienemmästä kupista kuin tuossa kuvassa!
Joko tämä oli täällä? Petrin uusi työpaikka?
Valitettavasti maksumuuri, niin en pääse lukemaan/referoimaan.
Muistakaa kaikki tulla tänään Pörssien suunta-ketjuun kello 14.45. ![]()
Euroopan keskuspankki (EKP) julkaisee tänään iltapäivällä korkopäätöksen.

Laitan @Marianne_Palmu n jutun tänne, joka kannattaa lukea ennen kyseistä tilaisuutta:
-
Pörssien suunta (Osa 2)-ketjussa seurataan tilaisuutta ja voi tarvittaessa laittaa asianmukaisia tietojakin asiasta.
-
Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena) ja täällä voi ihmetellä esim. hurjia indeksien liikkeitä.
- Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju ja täällä voi hehkutella vaikkapa joidenkin osakkeiden liikehdintää tms.
- Veikkaan, että kyseisen tilaisuuden aikana tänne Kahvihuoneelle ilmestyy hyviä meemejä yms.
Laittakaapa siis popparit valmiiksi! ![]()
Raskas aamu. Ei onnistu Nokian ja Capmanin tuloslivelähetysten samanaikainen seuranta. Elämää yltäkylläisyydessä.
Inderes ostaa alihankintana Nokia-analyytikko @Atte_Riikola Oy:ltä Nokia-analyysit. ![]()
Kalliokosken ainut ehto oli ettei salkkuun Kamuxia ![]()
Kun omistaa Callardo Capitalin ja henk. koht nimissä jo riittävästi Kamuxia ![]()
Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti. @Mikael_Rautanen miksi Inderesin tilinpäätöksestä ei löydy sellaista lukua kuin ROE%? Joutuu nyt ihan itse laskemaan ![]()
Joo, ehdin 5 sekunttia säikähtää sitä että käytännössä jokainen omistaja taisi liputtaa omistusosuuden laskustaa, kunnes muistin uudet osakkeet. Tuollainen koko johdon omistaja portaan tekemä myynti olisi ollut huolestuttava.
En osaa sanoa onko tämä mieletöntä optimismia vai pessimismiä?
Etkö ole kuullut, Harvian P/E lasketaan nykyään 2019 tuloksella?
Ja Inderes jakaa 25 euron osinkon josta kurssi sitten dippaa.
hyvä nosto! ROE-% ei kuulu meillä ensisijaisiin bisneksen kpi-mittareihin, mutta kyllä se paikkansa ansaitsee vaikka loppuun tunnuslukutaulukoissa… välitän palautteen ![]()
Tai sitten ihan perus-trollausta. Karhut ovat vähän tuommoisia kun markkina ei heti käteiseen siirtymisen jälkeen romahda 50% seuraavana päivänä ja nythän markkina pentele on pompannut tammipulkkamäen jälkeen ja FOMO syö miestä joka istuu käteisläjän päällä.
Klassinen seuraava liike on mutista ja natista pari viikkoa ja sitten rynnätä markkinalle kun ATH alkaa taas lähestyä ja perään ottaa seuraavasta korjausliikkeestä kasa turskaa, myydä kaikki kun pää ei kestä ja katsella taas seuraava pomppu katsomosta.
Oishan tuo melkoista huumoria jos Qt:n kaltaista voimakkaasti skaalautuvaa ja lähivuosille ennustettavaa bisnestä saisi lähiaikoina forward P/E 8-9 tasoilla
Tai Harviaa toteutuneella tuloksella P/E 6… ![]()
Hyvä kuitenkin, että laitettu vain kohtuullisen hinnan pilkkejä, eikä kuitenkaan menty esim. Harvian ja QTn osalta vielä todella halpojen hintojen pilkkeihin ![]()

