Uuden vuoden lupauksia on tosiaan tapana tehdä, mutta tänä vuotena esitän ennustuksen tai kolme, koska tiedän, että tällä palstalla on ketjut vääränä porukkaa lukemassa kaikenlaisia teenlehtiä, kuten teknistä analyysiä, @Verneri_Pulkkinen vartteja, @Sijoittaja-alokas tekemiä haastatteluita, tai mikä pahinta, pätevältä kuulostavia kirjoittajia tai analyytikoita, jotka vetelevät toisiaan päin näköä foorumilla niin estottomasti, että perhe ei naamasta tunnista sen jälkeen, kun on tunnin Teslan ketjussa viettänyt.
Olenkin iloinen, että kuulun moiseen huru-porukkaan, sillä ennustinhan myös Kamala Harrisin voiton vuoden 2024 presidentinvaaleissa noin viikkoa ennen vaaleja, joten tiedätte, että tiedän mistä puhun, erityisesti, kun kyse on sijoittamisesta, koska olin ja olen edelleen suuri Hyzon fani ja omistin iloisesti Zignseciä, kunnes sekin ostettiin senteillä pois kuljeksimasta jonkun pätevämmän tahon toimesta, joka ymmärtää ostaa hyvän firman silloin, kun sillä menee huonosti, eikä ole fomotuksesta kärsivä persaukinen piensijoittaja, jolla olisi jäänyt enemmän käteen ostamalla samalla rahalla Suomalaista Koskenkorvaa ja palauttamalla pullot takaisin ostopaikkaan käytön jälkeen. No niin, valmista?
Ennustan, että…
- Trump ei istu kauttaan loppuun saakka (eikä myöskään yritä kolmannelle).
- Republikaaninen puolue hajoaa sisäiseen valtataisteluun ennen nykyisen presidentin valtakauden loppua. Puolue nimellisesti jää, mutta sen painoarvo politiikassa pienenee olennaisesti.
- Venäjän sota Ukrainassa ei lopu vuoden 2026 aikana. Venäjä heikkenee ja Ukraina vahvistuu.
- Suomen talous kääntyy nousuun 2026 aikana (tätähän on ennustettu jo 17 kertaa peräkkäin kunkin vuoden lopussa vuoden 2008 jälkeen, muttei minun toimesta).
- Kiina tekee invaasion Taiwaniin ennen Trumpin kauden loppua
No niin. Osa näistä on useamman vuoden päähän ja osasta ennustuksia toivon olevani väärässä. Kuten kaikki itseään kunnioittavat oraakkelit, päätän ennustukseni toteamukseen, että mikäli jokin niissä näyttää olevan väärin, niin se on väärin, eikä siitä muuksi muutu, vaikka kuinka lukisit sitä etu- ja takaperin.
Meni syteen tai saveen vuonna 2026, Hyvää Uutta vuotta kaikille jo nyt, jos satun huomenna noudattamaan edellä mainittua erinomaista neuvoa hankkimalla rahanarvoisia lasiesineitä, joista saa pantin takaisin myös ensi vuonna!