Inderesin kahvihuone (Osa 10)

Onnittelut ainakin @Farseer ! Miiteistä muistelen, että sulla oli Citykania ihan kunnon siivu ja vivunkin puolella?

Olen monesti miettinyt Cityconiin sijoittamista. Tänään on ensimmäinen päivä, kun sijoittamatta jättäminen on yhtään harmittanut :smiley:

26 tykkäystä

Minulla on paha tapa tehdä asioista turhan monimutkaisia. Sijoittamisessa hyvä ohjenuora on pitää asiat suhteellisen simppelinä ja keskittyä kaikkein olennaisimpiin asioihin. Helpommin sanottu kuin tehty, nyt huomaa erityisesti, kun on laajentamassa hajautusta uusien yhtiöiden avulla. Tulee mietittyä asioita turhan vaikeasti.

3 tykkäystä

Aikamoista vähättelyä. Epäilen, että tämä on edelleen suurimmalle osalle sijoittajista tuottoisampi ratkaisu kuin luottaa omiin taitoihin osakepoimijana. Ylituottoa tämäkään strategia ei luonnollisesti takaa ja massiivista tracking erroria indekseihin nähden on varmasti luvassa jatkossakin.

6 tykkäystä

Minulla on ihan kohtuullisesti Cityconia ja ***uttaa kuin pientä oravaa koko sekoilu.

Suurin osa foorumin käyttäjistä on varmaan sen verran fiksua väkeä, että on osannut pysyä Cityconista kaukana (onhan yhtiön osinkotuottokin tällä hetkellä pyöreä 0 :sweat_smile: )

Mutta sympatiaa voi harjoitella kuvittelemalla esimerkkejä esim Remedystä hieno ostotarjous hintaan 16 € osakkeelta ja Kamux “preemiolla” pois pörssistä 2,4 euron kurssilla tai Qt:sta ostotarjous merkittävällä preemiolla 42 euron hintaan :man_facepalming:

36 tykkäystä

Joo tää on @Yu_Gong in tiimin pöydällä, niin en epäile etteikö tätä parannettaisi ennen pitkää :sweat_smile:

9 tykkäystä

Olen aina ihmetellyt miksi näitä omistajalistauksia hoidetaan niin vasurilla kuin hoidetaan. Tuota listaa kaivellessa tuli aiheeseen tutustuttua: Suurimmat osakkeenomistajat -listaukset

Kerran kuukaudessa päivittyvä listaus tuntuu lähes antiikkiselta nykyisessä informaatioyhteiskunnassa. Ja tapoja hoitaa listaus vaihtelee myös melkoisesti. Osalla päivittyy päivittäin, suurimmalla osalla kuukausittain. Kappalemäärät vaihtelevat 20-200 välillä, joillakin listausta ei löydy ollenkaan.

5 tykkäystä

Tavoitteet :slight_smile: :

17 tykkäystä

Lähdettiin yhden analyytikon kanssa reissuun. Vuoden premiumit sille joka arvaa firman ja maan ekana! :smiley:

21 tykkäystä

Tää on taas se Tecnotree.

merkkeiiiiiiiiii.

6 tykkäystä

Intiaan selvästi olette menneet Koneen edesottamuksia seuraamaan. Aapelille terveisiä, matkakumppanina kun on.

5 tykkäystä

Veikkaus: Betolar, Intia

merkit merkit merkit merkit merkit

2 tykkäystä

Huhtamäki ja Intia

Nyt tarvitaan vain Intian tutkimusmatkailija @Pohjolan_Eka kertomaan totuus, mistä päin Intiaa kuva oikeasti on

10 tykkäystä

Erilaisena nuorena arvaan: Pyn Elite, Vietnam

Tsät geepeetee tosin väitti seuraavaa kuvista:
My best guess: India — it looks like the rocky, flat-topped hills and greenery you see around the Deccan plateau (e.g., Karnataka).

Looks like India—that’s a bonnet macaque (Macaca radiata), a monkey species native to South India (common around Karnataka/Tamil Nadu).

5 tykkäystä

Intia ja Exel Composites Oyj! merkkiämerkkiämerkkiämerkkiä

4 tykkäystä

Thaimaa ja Optomed merkkejä lisseeeeee paaaaaaaljon

3 tykkäystä

Intia ja DeeTee

Exel oli varmaan oikea vastaus, mutta meni jo.

5 tykkäystä

Lindström ja Vietnam. Maa nyt ainakin on oikein. Voi olla Marimekko myös.

3 tykkäystä

Kamux ja Saksahan tuo vaikuttaisi hyvinkin selkeästi olevan :index_pointing_up:

44 tykkäystä

Lenssillä päädyin Intiaan paikkaan nimeltä Vellore.

6 tykkäystä

Velloren läheltä Intiasta löytyy ainakin Metso, jota ei vielä ole arvattu. Mun puolesta saat premiumit, jos menee oikein :+1:

https://www.metso.com/campaigns/india/metso-mining-business-in-india/

6 tykkäystä