Inderes Oyj - "Virksomheden tilhører alle"

Et par kommende investorbegivenheder, hvor jeg vil fortælle om Inderes som investeringsobjekt:

Pörssisijoittajan viikko, fælles arrangement mellem Inderes og Kauppalehti, 11. september kl. 11.40

Pörssisäätiön Pörssi-ilta, 17. september kl. 17.00

Begge arrangementer er online. Jeg vil bestræbe mig på at give en kort oversigt over forretningen og strategien samt give plads til diskussion og spørgsmål. Velkommen!

EDIT: datoen er rettet

22 Synes om

Kunne Inderes begynde at tilbyde live-udsendelsestjenester til Ice Cage eller andre eventarrangører, eller er virksomhedens software egnet til dette? Der ser ud til at være et behov på markedet for velfungerende software også inden for denne eventbranche.

10 Synes om

Tak for spørgsmålet!

Det korte og kedelige svar ville være: ja og nej. Jeg vil uddybe baggrunden lidt, først ja-siden. Teknisk set er der ingen hindringer for, at tjenesten også kunne bruges til streaming af sports- / underholdningsbegivenheder. En robust platform, der også understøtter streaming til store masser, udstyret med gode funktioner. Og med jævne mellemrum bruges platformen faktisk til masseevent-genren, primært via partnere til slutkunden.

Og så nej-siden af svaret. Inderes’ mål er at være platform nummer ét inden for investorrelationer (EDIT: IR-begivenheder), både hvad angår kundeværdi og en skønne dag også målt i markedsandele. Hvad angår kundeværdi, er vi allerede blandt de absolut bedste i branchen, nummer et i Norden i markedsandele, og godt på vej mod en betydelig markedsandel i Centraleuropa. Dette mål afspejles i vores arbejde, idet både produktudvikling og go-to-market-arbejde fokuserer på at understøtte dette mål. Når vi i kundeforholdet kan tjene som platform i “må ikke fejle”-situationer med høje krav (kvartalsrapporter, CMD’er), er der et naturligt upsell-potentiale til interne arrangementer og andre streaminger arrangeret af virksomheden. At dykke ned i masseevent-genren ville kræve GTM-investeringer til en helt anden målgruppe, og produktudviklingen ville også have en lidt anden vægtning. I R&D gælder 80-20-reglen godt: 80% af de nødvendige funktioner er de samme i begge, og de resterende 20% er segmentspecifikke. Et konkret eksempel: skal en live transcript-funktion eller en chat, der svæver over videoafspilleren, sættes på roadmap’en? Når vi ønsker at være de bedste i den valgte genre, der er specifik for Inderes, styres de sidste 20% mod produktudvikling, der er værdifuld for investorrelationer. Vi fokuserer altså på det, hvor vi kender genren dybt og kan tilbyde kunden merværdi ud over blot teknisk funktionalitet.

37 Synes om

Dette var utrolig godt gennemtænkt. Rygraden for investorer i dag er tanken om, at platformsejere kan opsnappe den største værdiskabelse, og at investorernes flytning væk fra Inderes’ platform ville være negativt for Inderes, men sådan er det selvfølgelig ikke nødvendigvis. Selvom man naturligt ville tro, at f.eks. IR-omkostningerne ville falde, når investorer kan spørge en chatbot direkte i stedet for en IR-person, kan effekten faktisk være den modsatte. Det kan være, at virksomheder i fremtiden skal betale større summer for at sikre, at chatbot-platformens information er opdateret og i korrekt form. På samme måde skal Kinnunen måske have større kompensation for sin Revenio-analyse i fremtiden, for hvis man ikke bestiller en åben analyse fra Inderes, som bruges som materiale til chatbots, vil disse bots fodre investorer med uneutral og forkert analyse, hvilket forårsager enorme misforståelser.

At se bankernes analyse som en konkurrent er interessant, fordi bankerne i de seneste år har forsøgt at reducere udbuddet af tjenester til almindelige kunder ved at skære ned på servicenetværket og kontaktpunkter samt ved at placere produkter bag servicegebyrer. I finanssektoren bemærker man måske ikke forskellen, fordi servicen fungerer for de rige, men for den almindelige investor er adgangen til bankernes analyser bag mange forhindringer og unintuitive brugerflader. Desuden, da investorerne alle er kunder i forskellige banker, er det mere bekvemt for alle, at analysen produceres af én part, som distribuerer den til alle. Dette gælder i hvert fald fra slutforbrugerens synspunkt, men virksomheder kan selvfølgelig tænke anderledes, da privatinvestorernes meninger ikke altid tages i betragtning eller lyttes til i disse sager.

Hvor alvorligt ser I Inderes’ mere moderne nye generation af løsninger, som f.eks. Quartr, som konkurrenter? I øjeblikket, hvis jeg vil se en gammel kvartalsbegivenhed for Revenio i Quartr-appen, er det et par tryk på telefonen, og alt fungerer, og det tog 5 sekunder. Der er lyd, transskription, slides, prognoser… alt. Kun direktørens ansigtsvideo mangler, men det er normalt den mindst værdiskabende netværksbåndbredde-spildkomponent i en udsendelse.

En lignende oplevelse er mig bekendt ikke mulig at få på Inderes’ investorplatform, og jeg ved ikke engang, hvordan man får adgang til jeres gamle udsendelser. Man ville nok finde det et sted ved at browse jeres hjemmeside, men det ville ikke være nemt :man_shrugging:

Inderes:
image

Quartr:
image

Begivenhedsarrangementet er selvfølgelig en anden sag og tydeligvis en god forretning, men skaber jeres investorplatform reelt merværdi i forhold til konkurrenternes platforme, og hvad er konkurrencefordelene overhovedet? Interviews og analytikernes reaktionsvideoer er selvfølgelig godt indhold, og de er desværre kun tilgængelige via jeres hjemmeside, men kunne man ikke langsomt bygge en moderne distributionsplatform til dem i stedet for InderesTV? I har sandsynligvis Finlands bedste backend, men den frontend-brugerflade, der er givet til investorer, fungerer slet ikke. Engang var der en Inderes-app, men udviklingen af den blev tilsyneladende stoppet.

32 Synes om

Jeg svarer på dette ud fra perspektivet af en IR-begivenhedsplatform, der tilbydes til investor relations-kommunikatører. I den henseende er Quartr et andet sted i værdikæden. For at gennemføre en kvartalsudsendelse har virksomheden brug for et værktøj til at udføre udsendelsen. Quartr, ligesom et par andre distributører, distribuerer udsendelser, der udføres på deres egen platform, på platforme X, Y, Z, og de gør det i et velpakket format for publikum. For Videosync er det dog ikke en konkurrent på nuværende tidspunkt. Måske unødvendig spekulation, men jeg ser heller ikke Quartrs indtræden som en IR-begivenhedsplatform som særlig sandsynlig af flere årsager.

Jeg svarer igen ud fra perspektivet af en IR-begivenhedsplatform: Når virksomheder vælger et implementeringsværktøj, er der flere udvælgelseskriterier: kvaliteten af performeroplevelsen, hvor let det er at arrangere en kontrolleret Q&A-session, hvilken type publikumsindsigt platformen giver, hvor troværdig/pålidelig leverandøren er, branding-spørgsmål osv. osv. Distributionsomfanget er naturligvis et af udvælgelseskriterierne for nogle kunder: i vores tilbud får kunden, udover Quartr og andre distributører, synlighed på Inderes-webben, hvilket naturligvis ikke har merværdi for f.eks. et spansk børsnoteret selskab, men det har det her i Norden.

18 Synes om

Ja, det er ubestrideligt, at I har gode udsigter inden for corporate event-entrepriser og levering af relaterede tjenester, især på videosiden. Grundlæggende er videoproduktion fra et investorperspektiv ikke nødvendigvis en aktivitet med særlig høj merværdi, da fokus trods alt er på lyd og slides, men I er jo et b2b-firma, og for erhvervskunder kan det at få sit eget ansigt ud i æteren opleves som en værdifuld service.

Efter at eventet er produceret af Inderes, spildes en stor del af det potentielle værdiskabende potentiale på distributionssiden, når brugerne tvinges ind i andre tjenester med inkompetent brugerfladedesign.

Her er et eksempel på brugeroplevelsen, hvis jeg kun ønsker at se én video produceret af Inderes, i dette tilfælde f.eks. Revenio 25Q2, som jeg fandt på andre platforme på få sekunder:

Jeg taster inderes.fi. Der er en lovende knap “Webcasts”, men Revenio-videoen kan ikke findes, uanset hvor meget man prøver.

kuva

Jeg trykker på hamburgermenuen InderesTV. Revenio-videoen kan heller ikke findes ved at trykke på nogen knap derfra.

kuva

Lad os så gå til virksomhedssiden. Det lykkes heller ikke her for Revenio-videoen.

image

Lad os scrolle ned. Nu kommer der nogle tal, men ingen video i miles omkreds.

image

Endelig fik vi det vigtigste, nemlig kursmål og anbefaling, men videoen er stadig ikke fundet.

image

Der skal stadig scrolles. Nu fik vi udbytteprocenten, så behøver man overhovedet at se videoerne, når alt det væsentlige er kendt?

image

Hold da op. Mon Revenio-videoen denne gang er tilgængelig under fanen Webcasts, selvom det slog fejl de to foregående gange?

image

Der var den!

image

Videoen blev endelig åbnet, men selvom det var en rejse at finde videoen, som Jules Verne kunne skrive en hel bog om, er resultatet alligevel en skuffelse, fordi videoen er udgivet ufuldstændigt. Den mangler helt tidsstempler og transskription og andre moderne bekvemmeligheder, så Inderes forventer åbenbart helt seriøst, at jeg skulle sidde og lytte til noget direktør-snak i 41 minutter ad gangen, når konkurrenterne tilbyder den samme begivenhed på 15 minutter ved at muliggøre at springe unødvendige dele over og hurtigt gennemse transskriptionen. Det kommer ikke til at ske :smiley:

image

Så hvis indholdsdistributionssiden ikke kan bringes i orden eller blot på nogen måde gøres konkurrencedygtig over for tredjeparter, ville en mulighed så ikke være at lukke inderes.fi-webstedet, bevare forumfællesskabet og omdirigere ressourcerne til jeres styrker, dvs. omfattende eventorganisering, produktion af videomateriale og optimering af Videosync-koden? Der er I jo stærke aktører, selv på europæisk plan, som I helt rigtigt beviste, og det produkt får måske ikke sin rette værdi i Inderes’ nuværende distributionskanal. Man sælger jo heller ikke Ferrari’er hos Kamux.

57 Synes om

Hvis Inderes ikke havde en analyseforretning, så ja. Jeg mødte lige et IR-produkthus, som engang havde forsøgt at bygge en lignende grænseflade til investorsiden, men opgav, fordi der er så mange forskellige aktieudvælgelsestjenester og -værktøjer, og de havde intet at skille sig ud med. Og fordelen for eventbranchen opvejer ikke de store nødvendige investeringer.

Men i vores analyseforretning spiller vores egen platform en kritisk rolle (og platformudvikling er en del af denne forretning), så det er værd at udnytte den til at skabe større kundeværdi end konkurrenterne, også for software- og eventforretningen (og for at levere indhold til brugerne). Vores egen platform og dens distribution var en af de centrale faktorer, hvormed vi efter fusionen med Flik overtog det finske IR-webcastmarked.

32 Synes om

“Laaja henkilökunnan omistuspohja on tehnyt inderesiläisistä “julkisia eläimiä” , kun sadan suurimman omistajan lista kuitenkin on kaikkien nähtävissä (en muuten pääse vertaamaan enää omistustilannetta kuin 31.8.2022 saakka Inderesin omistajasivuilla eli ensimmäinen vuosi puuttuu lähes kokonaan)“

–> Hej! Jeg vil lige indskyde, at disse ejerskaber igen er synlige fra starten. Tak for opmærksomheden!! :slight_smile:

21 Synes om

Lad os også lægge det her: @Kaisa_Vanha-Perttula var i et interview med @Sara_Antonacci, det vil sandsynligvis interessere dem, der følger denne tråd :slight_smile:

Inderes’ helt egen Kaisa Vanha-Perttula har en mangefacetteret og inspirerende rejse bag sig som aktieanalytiker, og udover det arbejder hun med Inderes Femme-fællesskabet. Fundamental investering er en vigtig hobby for Kaisa, som startede for omkring fem år siden, først med fonde, og siden er direkte aktier også kommet til. I afsnittet åbner Kaisa op om blandt andet sin rejse til at blive aktieanalytiker, samt sin egen investeringsrejse!

Emner:

00:00 Introduktion
01:02 Kaisa Vanha-Perttula
04:10 Vejen til analytikerrollen
10:04 Virksomheder Kaisa følger
13:56 Starten på investering
21:01 Kaisa som investor
28:31 Kilder til investering
33:25 Succeser og fejl
40:34 Karrierens indflydelse på investering
44:16 Som kvinde i en mandsdomineret branche
48:23 Hilsner til fortidens Kaisa

Musik: Nalle Ahlstedt, D8 Music

Følg venligst kanalen, så får I besked, når der kommer nye interviews, porteføljeoversigter osv. :slight_smile:
https://www.youtube.com/@InderesFemme

21 Synes om

Augusts omsætningstal er ude, intet dramatisk, selvom et fald på tre procent sammenlignet med referenceperioden bestemt heller ikke fortjener stor applaus. Under alle omstændigheder er vi stadig 0,4 millioner foran sidste år (Dog, hvis afrundinger ikke tages i betragtning, kan tallet være noget andet, red. anm.) : Inderesin liikevaihto laski 3 % elokuussa 2025 | Kauppalehti

Administrerende direktør Mikael Rautanen:

”Augusts omsætningsudvikling var baseret på et fald i projektomsætningen fra eventforretningen sammenlignet med året før samt en stærk vækst i softwareforretningen. Faldet i eventforretningens omsætning skyldtes manglen på kapitalmarkedsdage og andre eventproduktioner.”

Omsætningstallene i meddelelsen er præsenteret til den gennemsnitlige valutakurs for rapporteringsperioden.

Månedlig omsætningsudvikling (mio. euro)

Måned 2025 2024 Ændring
Januar 1,1 1,0 11 %
undefined -— —: —:
Februar 1,8 1,7 0 %
Marts 2,4 2,3 7 %
April 2,4 2,2 8 %
Maj 1,6 1,9 -12 %
Juni 1,2 0,9 29 %
Juli 1,3 1,3 2 %
August 1,2 1,3 -3 %
17 Synes om

Jeg bemærker, at jeg er en smule anderledes som ung, når jeg følger investor-diskussionen omkring Inderes. Jeg var selv i mit tidligere arbejde i et årti involveret i software til virksomhedskommunikation, hvor jeg efter min mening så en meget lignende udviklingskurve som nu på markedet for IR-software. Jeg investerede flere gange i det norske softwarefirma Meltwater (tilbyder medieovervågning, analyse og pressemeddelelsesdistribution til organisationers kommunikation), som til sidst blev købt af børsen. Nogle af aktørerne i branchen (såsom Cision) havde i starten også landespecifik servicevirksomhed, indtil skalerbare softwareforretninger og lokale servicevirksomheder adskiltes, efterhånden som branchen udviklede sig, og kapitalfonde opererede i branchen. Da Inderes’ softwareforretning begyndte at dukke op på radaren, har jeg også fulgt disse (formodede) sammenlignelige virksomheder til Inderes, og jeg ser meget lignende dynamik i disse brancher.

De europæiske sammenlignelige virksomheder, jeg selv har identificeret for Inderes’ IR-softwareforretning, inkluderer blandt andet tyske EQS Group, britiske Investis Digital, Ingage IR samt aktører, der tilbyder et bredere udvalg af IR-tjenester, såsom Notified (nu en del af Equiniti Group). Udover disse er globalt kendte konkurrenter for eksempel Q4 Inc. (stærk AI-fokus i produkter) og tilsyneladende til en vis grad også Nasdaqs IR Solutions-produkter.

Det er bemærkelsesværdigt i de seneste års udvikling, at størstedelen af disse virksomheder i de seneste år er overgået til kapitalfondes ejerskab. Den amerikanske Thoma Bravo blev hovedejer af EQS Group i 2024, Investis Digital har været ejet af Investcorp siden 2021, og ligeledes blev det børsnoterede Q4 Inc. overtaget af Sumeru Equity Partners i slutningen af 2023. Vurderingerne har efter min mening været ret svimlende, hvilket indikerer vækstforventninger. Også Ingage IR blev opkøbt af Computershare. Nogle af disse har altså også andre tilbud end blot IR-software-siden, men de er dog en slags målestok.

Jeg tænker, at denne tilstedeværelse af kapitalfonde afspejler interesse i den pågældende kategori og sandsynligvis er en indikation på markedskonsolidering.

Jeg forsøger her ikke at sige andet end at udvide perspektivet fra blot forbrugerrettet aktivitet til en bredere kontekst.

59 Synes om

Interessant observation @Timo_Huhtamaki! Nu hvor du nævnte de virksomhedsnavne, kunne jeg ikke lade være med at se på deres tal, kursudvikling og historie, for så vidt de var tilgængelige.

Måske det mest interessante ved denne få minutters browsing var, at:

• virksomhedernes værdiansættelser har virkelig været ret høje, i hvert fald i forbindelse med afnoteringen (P/S- og EV/S-multipler i størrelsesordenen 5-7)
  • multiplernes højde understreges af, at virksomhederne ofte har været tabsgivende - Q4 inc. tilsyneladende hele tiden
  • omsætningen er vokset ganske pænt, men der ser ikke ud til at være en væsentlig forskel til Inderes’ vækstkurve - dette ligner et meget voksende marked
  • børsfeberen var høj i coronaårene, men siden blev aktierne slået ned i toilettet

På denne baggrund er Inderes ligefrem et førsteklasses firma i denne branche. Det vokser (omend smertefuldt langsomt i øjeblikket), har været rentabelt gennem selv svære tider og er ligefrem billigt i sin værdiansættelse. Hvis vi når vejledningen i år, vil P/S være i størrelsesordenen 1,5 (vs. P/S >5 for de tabsgivende internationale konkurrenter) og EV/EBITA måske 12.

Det er selvfølgelig godt at bemærke, at Q4 inc. allerede blev afnoteret i starten af 2024, og den nordamerikanske hype virker så stærk, at jeg ikke vil gætte på, hvilken udvikling Q4 inc. har formået at skabe der i 2024-2025. Måske har de acceptable værdiansættelsesniveauer også ændret sig i løbet af de sidste to år.

Uanset hvad, er Inderes absolut et af de kvalitetsfirmaer i denne branche, og endda et ret billigt et af slagsen.

49 Synes om

Tak, Timo!

Jeg forsøger også selv i mit arbejde at identificere trends i vores branche gennem det, der sker i kommunikations-/marketingkommunikationsverdenen. Jeg tror, at disse trends fortsat vil følge IR-feltet med en forsinkelse.

Et eksempel er sociale medier. Dette blev for længe siden en fundamental del af kommunikation og marketingkommunikation, men i IR-feltet er det stadig et lidt eksotisk, nyt og til tider endda kontroversielt emne (man kan jo ikke lave IR på sociale medier! for slet ikke at tale om fora!). Eller influencer marketing – her begynder vi også at se de første tegn i IR-feltet. Disse ændringer er uundgåelige. Finland er heldigvis en pioner på mange områder.

IR som et operationsfelt ændrer sig langsomt, og IR citeres til tider som den “mest konservative afdeling” i en stor virksomhed. Dette skyldes ikke, at vi, der arbejder med IR i virksomheder, på nogen måde er konservative, uinnovative og ude af stand til at ændre os. Den pågældende rolle befinder sig blot i et krydspres mellem ejere, bestyrelse, ledelse, offentlighed og stram regulering. At drive innovationer og reformer i denne kontekst er et præcist arbejde og en balancegang. Der er ikke for meget plads til kreativitet og skøre påfund, men hvis man kun stræber efter at følge reglerne og gøre det obligatoriske, bliver kommunikationen let meningsløs og ineffektiv.

For Inderes er dette et tveægget sværd. Branchen ændrer sig relativt langsomt, og trends burde være relativt nemme at fornemme (sammenlignet med f.eks. forbrugersiden), og forretningsmodellen er forholdsvis “sticky”, når produkterne integreres som en del af kundens processer. På den anden side kan det føles pinefuldt langsomt at drive innovationer og forandringer, og hurtig vækst kræver ofte særlig snilde. Og selvom man udvikler verdens fineste gadgets og driftsmodeller til IR, kan det være, at kundegruppen endnu ikke er klar til forandring. Og salgscyklerne er lange (“vi lukker handlen, vent, jeg tjekker lige opsigelsesfristen for den nuværende leverandørs kontrakt… ja, vi vender tilbage i slutningen af næste år”).

Jeg kan selv godt lide den indbyggede spænding i vores driftsmodel, som ligger mellem den hurtigt skiftende B2C-side og den langsommere B2IR-side. Det tvinger os til at løse problemer, hvor svarene ikke er indlysende. Man skal forstå investorernes verden, men også kunne tilpasse den til IR’s hverdag og virkelighed. Jeg tror, at det er sådan, gode produkter opstår.

P.S. Apropos skomagerens børn… Med hensyn til Inderes’ egen investorrelationer er jeg klar over, at kommunikationsudfordringen er, at vi meget forståeligt vurderes på godt og ondt ud fra det, der er indlysende og synligt fra forbrugersiden (modelporteføljens afkast, tjenestens brugerflade, analytikerudskiftninger), mens B2B-siden i høj grad forbliver usynlig. Jeg er glad for, at disse mindre synlige ting også fremhæves!

49 Synes om

Velkommen @Samuli_Anttila! :slight_smile:

Emner:

00:00 Start
00:23 Samuli Anttila
00:57 Inderes kendt i forvejen
01:50 Investering
02:44 Seneste køb og salg
03:21 Deltids producer af Morgenrapporten

17 Synes om

IPO-vinduet er sandsynligvis åbent nu med Posti og Cityvarastons annoncerede børsnoteringer, og Inderes’ hjemmemarked vokser dermed igen. Begge er nok allerede Inderes’ kunder, da der er lavet et interview om Cityvarasto, og Postis info-udsendelse er udført med Videosync.

EDIT. I går skiftede en usædvan

41 Synes om

Seikkus aktiebeholdning er nu rundt nul, dvs. aktierne er solgt.

29 Synes om

Sveriges største IR-morgenkaffe!

Og tribunen er pænt fyldt. Line-uppet af talere er helt i top, og Helenas tilstedeværelse er efter min mening et glimrende bevis på, at bestyrelsesrekrutteringer i topklasse (Helena! :heart_hands: ) også kan fungere som konkret hjælp i forskellige forretningssituationer, selvom man måske ser det lidt sjældnere i børsnoterede virksomheder.

47 Synes om

Efter at have besøgt Euroclears hjemmeside bemærkede jeg, at de tilsyneladende lige er begyndt at satse på generalforsamlingstjenester:

https://www.euroclear.com/finland/fi/services/Investor-Experience.html.html

Er de nu en helt ny konkurrent for Inderes på dette område, og hvor stor en trussel er det for Inderes’ forretning?

https://www.euroclear.com/finland/fi/news-and-insights/news/Euroclear-Stremia-cooperation.html

De har jo allerede en god forbindelse til virksomhederne på grund af det aktionærregister, de allerede vedligeholder.

18 Synes om

Som det også står i dit skærmbillede, har Euroclear over 30 års erfaring med at arrangere generalforsamlinger. Hvis jeg har forstået det rigtigt, har Inderes i de seneste år taget markedsandele netop fra Euroclear på dette generalforsamlingsmarked.

Men kunne det nye AGM-koncept være relateret til dette nye samarbejde med Stremia? Kunne det være lidt af en Flik-lignende ting for Euroclear:

https://www.euroclear.com/finland/fi/news-and-insights/news/Euroclear-Stremia-cooperation.html

“Samarbejdet mellem Stremia og Euroclear har været inspirerende – ekspertise fra forskellige brancher er naturligt blevet forenet. Euroclears erfaring med generalforsamlinger og Stremia’s visuelle og eventtekniske færdigheder har bragt et nyt perspektiv til traditionelle møder. Kundediskussioner har været det bedste ved arbejdet, og min tv-baggrund har hjulpet med at opbygge interessante og effektive virtuelle begivenheder. Ved det første møde opfordrer jeg kunden til at drømme frit – det åbner ofte vejen til de bedste løsninger,” siger Jarkko Laaksonen, administrerende direktør for Stremia Oy.

”Generalforsamlinger har traditionelt været de mindst værdsatte investorbegivenheder, selvom det er begivenheder, hvor selskabets ejere træffer beslutninger. Vi ønskede at hæve deres værdi til det niveau, de fortjener. Dette krævede, at vi investerede i produktionssiden. Da vi fandt den rette partner, kunne vi skabe helt nye mødeløsninger for kunderne,” fortæller Euroclears Sales and Relationship Manager Henri Antikainen.

Også Ari Heinonen, Head of Product Management, der er ansvarlig for produktionen af tjenesten, er tilfreds med resultaterne af samarbejdet:
Samarbejdet med Stremia Oy løfter den visuelle præsentation af vores investorbegivenheder til et nyt niveau. Multikamera-produktioner, flydende webcasts og flersprogede undertekster sikrer en høj kvalitet og tilgængelig oplevelse – uanset om det drejer sig om en generalforsamling, en kvartalsrapport eller investordage.”

Ja, Euroclears tilbud ser i dag ud som en ret direkte konkurrent:

Her er Scanfils generalforsamlingsoplevelser fra Euroclear. TietoEvry har også en lignende:

Lad os i mellemtiden spørge @Mikael_Rautanen , om du kan kommentere på priskonkurrencen på IR-markedet? Hvor hård er den lige nu sammenlignet med de seneste fem år i de markedsområder, I har valgt?

29 Synes om

Den stille periode er begyndt (velkommen til kvartalsrapporten den 21.10.), så jeg må gemme kommentaren om markedssituationen/priskonkurrencen til da!

Om markedet for generalforsamlinger kan jeg generelt nævne, at i Finland var der først Euroclear, og nu er der Euroclear og Inderes :slight_smile:

32 Synes om