Ja, det er ubestrideligt, at I har gode udsigter inden for corporate event-entrepriser og levering af relaterede tjenester, især på videosiden. Grundlæggende er videoproduktion fra et investorperspektiv ikke nødvendigvis en aktivitet med særlig høj merværdi, da fokus trods alt er på lyd og slides, men I er jo et b2b-firma, og for erhvervskunder kan det at få sit eget ansigt ud i æteren opleves som en værdifuld service.
Efter at eventet er produceret af Inderes, spildes en stor del af det potentielle værdiskabende potentiale på distributionssiden, når brugerne tvinges ind i andre tjenester med inkompetent brugerfladedesign.
Her er et eksempel på brugeroplevelsen, hvis jeg kun ønsker at se én video produceret af Inderes, i dette tilfælde f.eks. Revenio 25Q2, som jeg fandt på andre platforme på få sekunder:
Jeg taster inderes.fi. Der er en lovende knap “Webcasts”, men Revenio-videoen kan ikke findes, uanset hvor meget man prøver.

Jeg trykker på hamburgermenuen InderesTV. Revenio-videoen kan heller ikke findes ved at trykke på nogen knap derfra.

Lad os så gå til virksomhedssiden. Det lykkes heller ikke her for Revenio-videoen.

Lad os scrolle ned. Nu kommer der nogle tal, men ingen video i miles omkreds.

Endelig fik vi det vigtigste, nemlig kursmål og anbefaling, men videoen er stadig ikke fundet.

Der skal stadig scrolles. Nu fik vi udbytteprocenten, så behøver man overhovedet at se videoerne, når alt det væsentlige er kendt?

Hold da op. Mon Revenio-videoen denne gang er tilgængelig under fanen Webcasts, selvom det slog fejl de to foregående gange?

Der var den!

Videoen blev endelig åbnet, men selvom det var en rejse at finde videoen, som Jules Verne kunne skrive en hel bog om, er resultatet alligevel en skuffelse, fordi videoen er udgivet ufuldstændigt. Den mangler helt tidsstempler og transskription og andre moderne bekvemmeligheder, så Inderes forventer åbenbart helt seriøst, at jeg skulle sidde og lytte til noget direktør-snak i 41 minutter ad gangen, når konkurrenterne tilbyder den samme begivenhed på 15 minutter ved at muliggøre at springe unødvendige dele over og hurtigt gennemse transskriptionen. Det kommer ikke til at ske 

Så hvis indholdsdistributionssiden ikke kan bringes i orden eller blot på nogen måde gøres konkurrencedygtig over for tredjeparter, ville en mulighed så ikke være at lukke inderes.fi-webstedet, bevare forumfællesskabet og omdirigere ressourcerne til jeres styrker, dvs. omfattende eventorganisering, produktion af videomateriale og optimering af Videosync-koden? Der er I jo stærke aktører, selv på europæisk plan, som I helt rigtigt beviste, og det produkt får måske ikke sin rette værdi i Inderes’ nuværende distributionskanal. Man sælger jo heller ikke Ferrari’er hos Kamux.