Moi! Olen viimeiset pari päivää rakennellut omaa tutkimustyökalua Inderesin Premium MCP:n päälle (lähinnä oppimismielessä — multi-agent-systeemit kiinnostivat). Tein tämän omaan käyttöön ja yllätyin kuinka hyvin järjestelmä toimii. “AI systems are as good as underlying data” pätee ja inderesin MCP-vaikuttaa erinomaisen laadukkaalle.
Mitä oma työkaluni tekee?: Kirjoitat kysymyksen pohjoismaisesta osakkeesta (tai osakkeista) luonnollisella kielellä, taustalla pyörii 5 erikoistunutta AI-agenttia rinnan:
-
QUANT numerot — P/E, ROE, tavoitehinnat jne. (Käyttää pythonia laskentaan)
-
RESEARCH analyytikkosisältö, raportit, transcriptit
-
SENTIMENT insider-kaupat, foorumi
-
PORTFOLIO mallisalkku
-
LEAD kokoaa vastauksen lähteillä, Inderesin omalla suositus-badgella ja jatkokysymys-ehdotuksilla
Videolla pari erityyppistä kyselyä esimerkkinä — Puuilon myynnin analysointia ja osinkopopulisimia ![]()
For the techies: Voidaan jatkaa infrasta, malleista, tradeoffeista, frameworkeista jne. tai muista siihen sopivassa foorumissa ![]()
Disclaimerit selväksi:
-
Henkilökohtainen oppimisprojekti — ei yhteydessä Inderesiin millään tavalla

-
Ei sijoitusneuvontaa — työkalu pintauttaa vain Inderesin omat signaalit (suositus, tavoitehinta, insider-aktiivisuus, foorumi) yhteen näkymään. Käyttäjä päättää aina itse.
-
Käyttää omaa Premium-tilausta MCP-pääsyyn
Mielenkiintoisin kysymys mun mielestä on: mitä lisäisitte?
Iso kiitos inderesille MCP:n mahdollistamisesta - esimerkillistä!
Käykää kurkkaa! Tulevaisuus on agenttinen ![]()