Hej! Kul att boken läses noggrant💎
80 miljoner är helt korrekt, det var alltså vårt marknadsvärde direkt efter klockringningen när kursen dubblades från teckningskursen. Det fanns ingen logik i det, och det var inte ett hälsosamt sätt att inleda karriären som vd för ett börsnoterat bolag när förväntningarna var skyhöga. Hypen var enorm, verksamheten hade rejäl medvind och i suget från det misslyckades vi med förväntanshanteringen så här i efterhand sett. Även om vår börsnotering (IPO) har hyllats brett som en dundersuccé, och det var den rent transaktionsmässigt, så finns det många lärdomar för livet på börsen (dessa har jag som tur är fått dela med framtida börskandidater vid flera seminarier och evenemang – äkta historier med lite skav tilltalar
)
Japp. Vid den tiden tänkte jag att det var en toppengrej. Senare har livet lärt mig att en viss omsättning är helt naturlig och till och med bra för både bolaget och individen, särskilt om bolaget genomgår en stor förnyelse. Det är inte realistiskt att förvänta sig att alla människors mål och karriärdrömmar utvecklas i exakt samma riktning som bolaget över tid.