Inderes.fi-innehålls utvecklingsidéer

Uppdatering: Nu i helgen som gick, det vill säga efter ett uppehåll på några veckor, började e-postmeddelanden från prenumererade trådar komma igen. Åtminstone från mitt håll märkte jag ingen anledning till händelsen :thinking:

1 gillning

Nu får man se lite vilka som gillar inläggen. Tidigare såg man 200.

15 gillningar

Dessutom är det mycket opraktiskt att öppna denna information som i ett eget fönster. Om man någon gång vill titta på gillarna, var den gamla modellen helt tillräcklig för detta (och visade faktiskt fler ikoner). Förändring, jag gillar det inte.

16 gillningar

Det vore nog kul att höra vad som drev denna förändring. Fanns det något problem med den tidigare?

Om jag vill se separat vilka som har gillat mitt meddelande, så vill jag väl i princip se alla gillare, och inte bara de 16 första :sweat_smile:

10 gillningar

Jag störde mig redan på de okända gillarna när inlägget fick över 200 gillningar.

11 gillningar

[quote=“Johnnyboy, post:4526, topic:59288”]
Enligt oss Haidt-klanmedlemmar borde hela gilla-knappen sprängas, eftersom gilla-knappen inte har några positiva effekter - om man inte vill räkna en

6 gillningar

På huvud-Discourse-forumet har en diskussion öppnats om detta. Där har utvecklingsteamet fått en ny idé, eftersom de ju inte får ett stort antal likes på sitt eget forum…

12 gillningar

Jag ser inte längre i meddelandena vem som har gillat dem. Tidigare syntes gillningarna när man tryckte på de tre punkterna. Har detta tagits bort med avsikt eller finns det ett nytt sätt att se det?

kuva

kuva

2 gillningar

Tryck på numret före hjärtat.

sketch-1764741217536

3 gillningar

Tack för meddelandena @Vanerihands, @Ituhippinen, @CitizenJ , @Pohjolan_Eka och @pasi.lahteenmaki!

Som Eka lyfte fram kom detta på köpet med den större Discourse-uppdateringen som rullades ut igår. Detta kom som en överraskning även för mig och orsakade starka “don’t fix it if it ain’t broken” vibbar. Jag kommer att kontakta Discourse och förhoppningsvis får vi tillbaka den gamla knappen :blush:

21 gillningar

En dålig förändring är också att när man klickar på gillarens ikon öppnas hela profilen, medan tidigare öppnades en förhandsvisning av profilen.

8 gillningar

Har en lösning hittats för detta? Detta är på något sätt relaterat till att textrutan och själva sidan kan scrollas separat. Nedan finns en bild på markören som har hamnat på fel plats.

Nedan en skärmdump som visar den blå markören på fel ställe.

image

4 gillningar

Det vore trevligt om man kunde ‘markera tråden som oläst’ på något sätt, precis som ett e-postmeddelande, och då specifikt så att antalet olästa meddelanden syns bredvid rubriken. Då kan man själv hitta den punkt där man ursprungligen slutade läsa tråden.
Ibland hamnar man av en eller annan anledning i ett ännu oläst meddelande mitt i en rad av ännu olästa meddelanden, och då blir räknaren irriterande nog “fel”, och när man sedan vill läsa de tidigare meddelandena som man inte hunnit läsa…

Och om jag från huvudvyn klickar på rubriken för en diskussion, så tar den mig till det sista meddelandet i den diskussionen. Detta är också irriterande.

4 gillningar

Länge leve återkomsten av den gamla gillaknappen (vid en obestämd tidpunkt)!

image

13 gillningar

Som en nödlösning har jag kommit på att använda ett bokmärke för det senast lästa meddelandet, men på något sätt känns det inte bra än. Jag har aldrig förstått varför den där räknarfunktionen är så sårbar och nollställs eller liknande så lätt.

1 gillning

Till kännedom: dataleverantören Millistream har problem med pressmeddelanden, så de senaste pressmeddelandena visas för närvarande inte på inderes.fi. Vi ber om ursäkt för störningen, jag informerar när det är åtgärdat!

Edit: Detta åtgärdades kl. 11 på förmiddagen. Ursäkta besväret igen!

7 gillningar