Jeg ved ikke, hvordan dette adskiller sig fra begivenheden den 4. februar. Efter den 4. har der været mange små køb på London-listen, kunne det være et resultat af konferencen den 4. februar?
Ny pressemeddelelse her til morgen. Den forrige blev måske lidt overskygget af corona-nyhederne, og jeg personligt købte et parti for tidligt dengang, fordi kursen svingede nedad i stedet for opad. Jeg tilskrev det coronavirus-panikken. Denne morgens nyhed er blevet belønnet med en pæn kursstigning. Vi får se, om dette er en mere varig opadgående ændring.
Og jeg har udvalgt denne opdatering derfra. Jeg kan personligt ikke vurdere, hvor gyldig dette er medicinsk, men måske kan nogen kommentere dette bedre.
The Company notes with interest a recent recommendation by the World Health Organization (WHO) that steroids should not be used on coronavirus infected patients1. One of the main first lines of defence against viral infection is endogenous IFN-beta production2. Blocking endogenous IFN-beta production using steroids may be deleterious to treatment outcomes in these patients. Therefore, exogenous IFN-beta (like Traumakine) can strengthen further this endogenous IFN-beta action and provide maximal protection against viral infections but it has to be administered without concomitant corticosteroids, which have the capacity to disturb or block IFN-beta action.
A recent descriptive study published in The Lancet3 on the 2019 novel coronavirus (2019-nCoV) outbreak in Wuhan, China reports that 17% of the 99 patients with 2019-nCoV pneumonia developed Acute Respiratory Distress Syndrome (“ARDS”) and 11% worsened in a short period of time and died of multiple organ failure. 19% of patients in the study received corticosteroids, a treatment option no longer recommended by the WHO.
Jeg har overhovedet ingen kompetencer til at vurdere denne virksomhed. Selvom jeg anser mig selv for at være en forsigtig nybegynderinvestor, tog jeg en lille portion af denne som en joker til min portefølje. Det er muligt, at dette ikke er en god finansiel investering (i hvert fald ikke i øjeblikket), men en lille investering sikrer, at jeg føler, jeg får noget læring om at investere i medicinalvirksomheder. Ellers tror jeg ikke, jeg ville følge med i det overhovedet. Jeg prøver bare at lade være med at tænke på det hver eneste dag…
Nu har jeg endelig haft tid til at se videoen. Den skabte stor opstandelse i går på LSE-forummet. Efter gårsdagens og dagens kursstigninger er jeg endelig lidt i plus med denne. Jeg har altid købt en portion på gode nyheder, så min gennemsnitspris er ret høj + omkostninger. Lad os se, hvad der sker nu. Vigtigere end kursstigningen ville det dog være, hvis der blev fundet en ny effektiv medicin, der kunne hjælpe folk med en sygdom, som der endnu ikke findes medicinsk behandling for.
Jeg solgte min position i panik. Jeg tænkte på at købe tilbage, men jeg købte i stedet qt, og nu stiger den i vejret Jeg er interesseret i, at Traumakine kan have en positiv effekt i behandlingen af coronavirus. Den kan hurtigt flyve til 9-10€, hvis det er tilfældet. Hvis jeg får nogle kontanter, hopper jeg med igen og det vigtigste ville selvfølgelig være at få en medicin, der hjælper folk.
Jeg har selv fulgt dette, og kursstigningerne har endnu ikke været vedvarende. Så snart der kommer en mere stille periode med hensyn til information/nyheder, falder kursen. I det interview sagde Markku vist, at der går yderligere 2 måneder, før der kommer mere information fra FDA. I løbet af 2 måneder vil mange blive trætte af at vente og reducere deres position, og kursen vil falde, hvis historien gentager sig.
Jeg har i hvert fald ikke formået at optimere mine køb under fald, men har altid købt, når der er kommet en ny RNS eller lignende, og kursen midlertidigt er steget. Der kan stadig være lang vej til den egentlige medicin, og der er en risiko for, at fase III-forsøgene ikke går godt. Jeg har penge investeret i dette, som jeg ikke har brug for, så derfor er det nemt at være filosofisk.
Jeg har bemærket, at når man har lidt egne penge på spil, følger man det lidt mere nøje. Jeg har også sat et stop loss, det vil sige, at hvis kursen virkelig stiger til 8-9 euro inden for den nærmeste fremtid, sælger jeg en del af positionen og lader så at sige gevinsterne løbe.
Dette er mit første indlæg på disse fora, og til at starte med vil jeg gerne nævne, at jeg ikke er en professionel inden for området. Jeg fandt selv Faron i forbindelse med åbningen af OST og har aktivt fulgt virksomheden siden da. Jeg følte, at virksomheden udfører værdifuldt arbejde, og jeg hoppede med i starten af januar. Nu har jeg siddet med i dette langsomt faldende tog og bidt negle…
Tegnene var ikke overvældende positive. Retssagen i Sverige indgydede ikke tillid, og udsigterne var ikke strålende i en ekstern investors øjne. Dette var dog før det indlæg, @Moops delte, og det interview, der lå bag. Som et resultat heraf var der opstået en klar arbitrage på markedet. Interviewet afslørede den 17.2, at der ville komme finansiering til 3 faser af forskningen, OG at den samme part også ville deltage i markedsføringsfasen og dens omkostninger, når produktet havde fået tilladelser i USA.
Det er bemærkelsesværdigt, at den samme undersøgelse tidligere var faldet igennem og havde ført til det tidligere dip på London Stock Exchange. Nu er udsigterne i hvert fald malet positive med hensyn til testresultaterne, og der er lært af tidligere fejl. Mere information om udviklingen og mulig finansiering er lovet i den nærmeste fremtid (Q1/H1).
Jeg tror, det er godt at sidde med i dette tog!
Her er et link til interviewet med direktøren, hvorfra ovenstående fortolkninger i hvert fald delvist er udledt:
ps. min mening er baseret på meget begrænset information, og klogere folk må gerne rette mig!
Dette åbnede mine lægmandshjerner lidt for, hvad virksomhedens medicin opnår. Der er sandsynligvis stadig flere måneders/års arbejde forude og risici involveret hele tiden, men jeg begyndte at tænke på, om jeg ikke skulle vente med at sælge en del af positionen, til den er over 10 euro. Tålmodighed er nok en dyd her.
Melekonen spring i kursen i dag! Corona bragte ARDS frem, og det lader til, at Turun Sanomat hjalp med at bringe Faron (Faron Pharmaceuticals) til folks opmærksomhed? Eller er der endnu mere banebrydende nyheder et sted? Måske vil Traumakine også vise sig at være en fremragende medicin med ny forskning.
Ja. Shareville havde venligt information om sagen. I sig selv er der nok ikke noget nyt i det for dem, der har fulgt virksomheden nøje. Jeg er så meget novice på aktiemarkedet, at jeg ikke kan vurdere, om en så stor kursstigning kan opstå på baggrund af en sådan historie. Men det er rart at kunne smile over denne aktie indimellem, vel vidende at den kan falde mange gange endnu.
Tak @Pettymystentayttymys Jeg har ikke login til Shareville, så jeg må nøjes med at gætte, hvad indholdet af historien var baseret på titlen. Jeg tror ikke helt på, at kun finnernes køb løftede denne kurs, i hvert fald ikke fra morgenstunden. I weekenden overvejede jeg, om jeg turde købe mere, hvis prisen faldt. Jeg har nu mere Faron i min portefølje, end jeg oprindeligt havde tænkt mig at købe. Først tænkte jeg, at jeg kun ville tage 0,5% af den samlede porteføljeværdi, nu er det 1,5%…
Jeg har selv et købstilbud liggende for en lille ekstra position. Jeg havde håbet, at kursen ville falde til en lidt mere passende pris for mit budget på grund af det generelle kursfald på børsen. Det vil næppe ske i dag på grund af denne RNS-offentliggørelse. Men efter at være blevet klogere af tidligere RNS-dage, vil jeg ikke straks købe i FOMO-stemning.
Forstod jeg det rigtigt, at man i Matins-forsøgene har opdaget en situation, hvor Clevegen-medicinen måske kan hjælpe med at bekæmpe melanom? Altså en ny potentiel test/målgruppe for denne medicin?
“tumoren (lunge-metastase) er skrumpet med 44 procent, og andre ikke-målbare læsioner er stabiliseret”. Ja, det ser ud til, at det er, hvad der står. Lyder godt.