Duell - Motorsport til aktiemarkedet

Jeg anbefaler at se og lytte til webcasten efter resultatet:

Samt interviewet med den administrerende direktør:

På baggrund af disse undrer jeg mig over analytikerens prognoseopdateringer efter resultatet. Inderes forventer en overskridelse på over 30 % i forhold til den vejledte omsætning og det vejledte justerede EBITA for Q4. Duells administrerende direktør gør det meget klart i disse videoer, at virksomhedens guidance ikke er konservativ, men derimod realistisk.

Frankrig spøger stadig i tallene på mange måder; i Q2 og Q3 kom der stadig omsætning med gode marginer derfra, da de sidste restlagre blev solgt. Desuden er opstarten af nye brands i Frankrig stadig i gang, og de har ikke disse varer på lager. Dette har haft en negativ indvirkning på lagerniveauerne og vil fremover kræve en øget lagerbeholdning.

Sidste år indeholdt Q4-omsætningen også omsætning fra forudbestillinger til vintersæsonen, hvilket ikke forventes i år. Dette påvirker også forventningerne til Q4-omsætningen.

Som prikken over i’et kan der forventes nedskrivninger på varelagre på 2-3 millioner euro i Q4, når gennemgangen af lageret er afsluttet. Dette har naturligvis ingen likviditetseffekt.

Det sammenlignelige driftsresultat (EBITDA) i henhold til guidance vil for den rullende 12-måneders periode ved udgangen af Q4 være ~3,5 millioner, hvilket betyder, at nettogælden er over 5x EBITDA.

12 Synes om