Jos oikein tulkitsin näkemyksesi siis on, että tärkeimmät kvartaalit Q3 ja Q4 menee penkin alle rahavirran osalta jolloin yhtiöllä olisi kassakriisi käsissä ensi talvelle?
Tässä on monta muuttujaa ja oletusta tuon taustalla, kun nyt odotetaan, että Q2 meni huonosti ja varastotasot pysyvät koholla →Ei se raha silti hukassa ole vaan samat tavarat saadaan myytyä ens kaudella. Puskulevyt, latuhöylät, varaosat ja tarvikkeet jne..
Oma näkemys: Q2 tappiolla ja kausiluonteisesti heikko rahavirta → Ei silti mitään kassakriisiä → Q3 ja Q4 tehdään tulosta, mutta vähemmän mitä viimevuonna silti selvästi positiivinen kassavirta ja sitten ensi talvesta taas ei kukaan tiedä vielä mitään minkälaiset kelit tulee, mutta siinäkin lähtökohdaksi pääomien vapauttaminen tältä talvelta jääneiden ylijäämien osalta ja sulla on kassassa marketcapin verran rahaa reilu +40 miljoonan € varasto miinus 20 miljoonan velat. ![]()
Tuon skenaarion pitäisi riittää markkinoille hyvään tuottoon.
Sitten on aina se positiivisen yllätyksen mahdollisuus, joka kyllä näyttää epätodennäköiseltä nykyisessä markkinassa.
Negatiivinen skenaario taas, että tästä kaikki kvartaalit ens talveen menee vihkoon ja tehdään kasvavia tappioita koko ajan joka syö kassavarat eikä varastosta onnistuta vapauttamaan pääomia en pidä tätäkään todennäköisenä.
EDIT: Mulla on myös näkyvyyttä jälleenmyyjänä varastotuotteisiin ja pystyisin ainakin itse suhteellisen nopealla aikataululla (muutama kuukausi) sieltä tietyistä tuotteista vapauttamaan tarvittaessa 1-2 miljoonan edestä pääomia ja kuten olen aikaisemmin todennut, paljon enemmänkin sieltä on vapautettavissa ilman, että se vaikuttaa pitkässä juoksussa myynteihin.