Citycon sijoituskohteena

Itse laitoin laput tänään laitaan. Eli varmaan kiipeää kohta tuonne 5e tuntumaan. Ei vaan pysty katsomaan enää perseilyä. Enkä seuraa markkinoita aktiivisesti. Akikin oli luopunut huhtikuussa reilusta määrästä. Mielenkiintoista nähdä paljonko omistusta on toukokuun lopussa.

3 tykkäystä

Itse lueskelin tuolla hetki takaperin myös G Cityn Q1 raportin ja huomasin, että Citycon vuokrattavien neliöidensä osalta suurin osa G Cityn omistuksista. Yrittääkö kissamies ajaa Cityconin talousvaikeuksiin vai mikä tälläisten takana on. Siis mulle on ihan ok jos kiinteistöt myydään ja tase palautetaan omistajille, mutta en ymmärrä logiikkaa aiheuttaa “tuhoa”, kun emoyhtiö nojaa kuitenkin pitkälti Cityconiin..

1 tykkäys

Saahan se pääomistajakin sen osingon / pääomanpalautuksen varmaankin verovapaasti. Niillä rahoilla voi sitten ostella esimerkiksi halventuvaa yhtiötä?

1 tykkäys

Tämä ei taida päteä Kissamiehen tapaan kohdella vähemmistöomistajia?

23 tykkäystä

Että tasearvolla G-Cityn omistamalle yhtiölle. Nyt ei ymmärrä missä koukku. Myyvätkö vain ne keskukset joiden tasearvo todella alhainen.

2 tykkäystä

Ehkä Citycon lainaa G-Citylle tai sen omistamalle uudelle yhtiölle ostoon tarvittavat rahat. Sit voikin taas jakaa pääomanpalautuksia, kun ollaan saatu kiinteistöjä myytyä.

1 tykkäys

Voisiko koukku olla siinä, että ostot rahoitetaan Uuden yhtiön listautumisannilla?
Eli siirretään Cityconin omaisuus listautumisannilla rahoitettuun Uuteen yhtiöön ja siirretään sen jälkeen rahat Cityconista G-Citylle. Ja ulkopuoliset rahoittavat koko homman himoikkaana annissa…

ei tän järki kyllä aukea..400 miljoonalla saa kaikki pient syrjäkylien keskukset ja cityconille jäisi lippulaiva.isoomena ja koskikeskus tampereella eli parhaat olsi jäljellä ja jos tuosta aletaan jakamaan pääomanpalutuksina tuo kauppasumma nii se olisi 2 euroo per osake..tase pienenis mutta parempi tuo osake sitten olisi noiden jälkeen jääville vaikkakin velkainen

Itse suhtaudun uutiseen positiivisesti, vaikka Kissamiehen kanssa pitää aina varautua siihen että ketunhäntä on kainalossa. Vähän ajatuksia kaupan potentiaalisesta sisällöstä:

Vissiin 1,6 miljardia euroa Suomen ostoskeskusten tasearvo. Ison Omenan lienee reilusti isompi kuin 400 miljoonaa euroa. Lippulaivan myynti vierestä olisi hieman outoa ja se lienee toiseksi arvokkain palanen. Lähteekö oikeasti merkittävä osa maakuntien ostoskeskuksista tässä? Jos Cityconin palettia keskitetään enemmän pk-seudulle niin Trio, Koskikeskus ja IsoKristiina voisivat muodostaa pääosan tuosta 400M€ paketista.

Eiköhän tässä trimmata Cityconia pala palalta myyntikuntoon ja lypsetä kohta 200M osinkoja lehmästä // konnasta. Enemmän mua huolestuttaisivat potentiaaliset välistävedot jos Kissalla olisi esimerkiksi 55% omistus tässä kohtaa kuin 86,4%. Nyt on vähemmän syytä kusta Cityconin pakkiin.

1 tykkäys