Onpahan melkoinen soppa tuo Aktian toimitusjohtajan vaihtuminen. Yritin googletella lisätietoja, mutta tuskimpa niitä tullaan saamaan ainakaan sillä aikataululla, että se olisi enää relevanttia. Ehkä 10 vuoden päästä joku kertoo muistelmissaan tapauksesta. Erityisesti huolestutti tuo mainintasi hyvä veli-verkostosta. Oliko se omaa tulkintaa vai perustuiko johonkin lähteeseen? Luulen, että olisin sen lukenut jostain artikkelista mutta en ole enää varma, kun ei osunut uudestaan silmään. Jos tälläinen kaveri-kerho on olemassa, niin myös Capmanin osakkeenomistajana pitää olla erityisen tarkkana, että kenen etuja johto ajaa. Toki sitä ollaan tälläkin palstalla jo moneen kertaan kyseenalaistettu raskaan kulurakenteen vuoksi.
Capmanin tiimivetoinen organisaatiorakenne pitää onneksi huolen, että jos huonoa johtamista ja työilmapiiriä on, se jää sinne organisaation ylätasoille. Olen ymmärtänyt, että tiimit toimivat hyvin itsenäisesti, osa jopa omistaa vähemmistöosuuden hoitavansa rahaston omistusyhtiöstä mikä on kannustava tapa luoda omistaja-arvoa, koska silloin tiimin ja Capmanin intressit ovat samat, sen sijaan että palkitseminen olisi näitä avokätisiä tulospalkkioita. @Sauli_Vilen korjannee jos olen ymmärtänyt väärin.
Itse ehdin ostaa Capmania lisää ennen kuin silmiini osui tämä Aktia sotku, ehkä parempikin näin, koska se olisi voinut vaikuttaa sijoituspäätökseen vaikka se ei todennäköisesti vaikuta suuresti Capmaniin. Argumenttini ostolle oli järkevältä vaikuttavat yritysjärjestelyt, joiden uskon luovan arvoa. Mikäli se monta vuotta mainostettu skaalautuvuus alkaa nyt hiljalleen näkymään, niin kovinkaan kummoista kasvua ei näillä hinnoilla tarvitse saada, jotta osakkeen tuotto on riittävä.
Tämä silläkin ajatuksella, että omat osinko-odotukseni ovat Inderestä pessimistisemmät ja odotan valtaosan tuotosta tulevan jatkossakin osinkojen muodossa.
Edit: Unohtui mainita että ymmärtääkseni Capmanin henkilöstötyytyväisyyskyselyt ovat olleet oikein hyvällä tasolla.