CAMBI ASA - se oikea paskalaitos

@_TeemuHinkula Täällä näköjään pitänyt käytännössä yksin ketjua hengissä. Annetaan nyt edes pientä panosta tähän ketjuun omalta osalta.

Olen siis edelleen omistajana tässä “paskalaitoksessa”, joka yhtiönä on minusta edelleen kiinnostava ja kilpailukykyinen sijoitusvaihtoehto. Ikävä kyllä muiden kiireiden vuoksi en ole kovin tarkkaan yhtiön menoa seurannut. Ei ole myöskään mitään kovin merkittävää yhtiössä tapahtunut lähiaikoina, jos olen oikein ymmärtänyt. Melko tasaista menoa, vaikka tämän tyyppisellä yhtiöllä kvartaalikohtaiset tulokset heittelee voimakkaasti. Tykkään itse seurata tilauskantaa ja sen kehitystä kvartaaliraporteista, sekä yhtiön julkaisemia uutisia uusista myydyistä projekteista. Yhtiö julkaisee tiedotteen aina kun isompi kauppa syntyy. Käsittääkseni rajana on 15 miljoonan (NOK) kauppa, jolloin yhtiö julkaisee tiedotteen.

Eilen oli tullut tiedote hieman isommasta myydystä projektista Mumbaihin. Kaupan kokoluokka on 100-200m (NOK) ja se toteutuu ensi vuoden loppuun mennessä. Tämä on jo melko iso kauppa sillä yhtiön liikevaihto on noin miljardin verran vuodessa. Alla linkki tiedotteeseen.

NewsWeb

Osakekurssi on viimeaikoina heilunut tuossa 15-20 NOK tuntumassa. Tämän uutisen myötä noin 10 prosentin nousu. Yhtiö on tosiaan mielestäni edelleen kiinnostava kasvavan markkinan vuoksi. Riskejähän tässä on, mutta mielestäni myös nousupotentiaali on suuri, mikäli markkina kasvaa odotetusti kaksinumeroista tahtia vuodessa ja Cambi onnistuu säilyttämään asemansa markkinajohtajana tällä pienellä niche-alalla.

Toistaiseksi lappu ei näytä herättävän kovin suurta kiinnostusta yksityissijoittajissa. Kiinnostavaa olla mukana ns varhaisessa vaiheessa, mikäli yhtiö kasvaa edes kohtalaisen suureksi ja pääsee miljardiluokkaan euroissa. Markkina-arvo nyt euroissa noin 200m.

5 tykkäystä