Sanoisin että Ukraina ei välttämättä tarvitse Bittiumin tuotteita tällä hetkellä, mutta tuo Himeran käytännön osaaminen on Bittiumille erittäin tärkeää tietoa ja dataa. Kenties sieltä tulee portfolioon tabletti, jossa voidaan esittää kartta, vihollistilanne, yms dataa ja joka toimii sitten saumattomasti Bittiumin jo olemassa olevien laitteiden kanssa. Ei tarvita erikseen esimerkiksi ATAK-sopivia laitteita joita Ukrainakin käyttää.
Ukraina on pärjännyt tähänkin asti tietääkseni ilman Bittiumin vehkeitä ja toisaalta vaikka Bittiumin tuotteet toimii radioteitse, voidaan ne silloin aina havaita. Se on aina riski toiminnan paljastumiselle, jolle tosin ei voida mitään jos kyse on etulinjan toiminnasta. Meillä Puolustusvoimat esimerkiksi käyttää radioita vain tarpeen mukaan, toisin kuin Ukrainassa se tuntuu olevan lähes ainoa tapa viestiä. Täällä käytetään mielummin kaapeliyhteyksiä (valokuitu) joka ei paljasta toimintaa missään vaiheessa.