Bioretec - Aukeaako jenkkimarkkina?

Kuten oikein totesit, näytöt jäivät ohueiksi. Mitään varsinaista uutta näkyvää ei oikein syntynyt.

Kaikki muu onkin sitten arvailua.

Joten itselleni hyvin neutraali uutinen.

3 tykkäystä

Ja toivotaan että jokainen seuraava kuukausi on ollut aina ennätys kuukausi joka päihittää edellisen.

Toukokuu 15. päivä …silloin toivottavasti tulee erittäin positiivista infoa . :+1:

2 tykkäystä

Uusi on jo tiedossa kun väliaikaista toimaria ei vielä nimetty?

1 tykkäys

Tässä on vielä Siltasen kommentit toimitusjohtaja Donzen irtisanoutumisesta.

1 tykkäys

Veikkaisin lähdön syyksi joko toimitusjohtajan kompetenssia tai näkemyseroja siitä, kuinka strategiaa tulisi viedä eteenpäin. Niin lyhytsanainen tiedote oli;
“Bioretecin hallitus kiittää Alan Donzea hänen työstään toimitusjohtajan tehtävässä.”

  • Toimari mainitaan koko nimellä (ei pelkällä etunimellä, joka olisi tuttavallisempaa)
  • Kiitetään vain “työstä”, ei esim. “hyvästä työstä”
  • Ei mitään kehuja tai kommentteja hallitukselta liittyen toimarin performanssiin, eikä myöskään kommentteja itse toimarilta

Tämä nyt mutuilua mutta selvästi joku on rekryssä pieleen mennyt - toivottavasti seuraava toimari on yhtiölle juuri se oikea johtaja. Alan vaikutti videoiden perusteella super uskottavalta ja fiksulta, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun joku osaa puhua muttei deliverata. Vaikeahan näistä ottaa selkoa ulkopuolelta.

11 tykkäystä

Hyviä huomioita.
Vois kans nostaa, että 8.4 Donze saanut tuon 600K kpl optioita, että varmasti halunnut ennen irtisanoutumistaan nämä rahastaa pois. Sinänsä aivan inhimillistä, mutta tuntuu koijaukselta kuin noin nopeasti irtisanoutuu optioiden vastaanottamisen jälkeen.

Itse veikkaan, ettei syy välttämättä ole ollut näkemyseroista, vaan Donze saanut rahakkaamman diilin muualta. Fakta, ettei tällainen pieni Suomifirma pysty kilpailemaan rahalla USAfirmojen kanssa. Lähiaikoina tuo varmasti selviää minne Donze suuntaa. No, kuten Mursu sanoi, ei näistä ikinä selkoa voi ottaa.

@Antti_Siltanen Hei, Antti, aiotko olla jo tänään yhteydessä yhtiöön selvittääksesi saammeko silti Donzelta Q1-haastattelun ?

:slight_smile:

2 tykkäystä

Joo ainahan sitä tulee oltua. Katsotaan mitä käy…

2 tykkäystä

Optiothan toimari menettää, niin ei sinänsä mitään koijaamista ollut.

7 tykkäystä

Erittäin huono uutinen, huonouden aste riippuu onko kyse

  1. Henkilö ei alunperinkään ollut pätevä, kokeili onneaan ja näyttöjen perusteella ulos.
  2. Tuotteen myyminen tai saaminen edes kokeiltavaksi jenkeissä onkin odotettua vaikeampaa
  3. Henkilö sai paremman tarjouksen muualta (tämä olisi tietysti näistä lievimmin negatiivinen, mutta noilla näytöillä en tähän usko)

Kivistä on meno kyllä Bioretecillä, harmillista sinänsä, mielestäni tässä oli potentiaalia. En ole tällä hetkellä osakkaana ja pitää kyllä saada kova nimi haaviin USAa ajatellen, että palaisin omistajaksi.

6 tykkäystä

Itsellä on tämän firman kanssa vähän sellainen ajatus, että tänä vuonna mennään tulos tai ulos -meiningillä (ainakin osittain). Potentiaalia voi toki olla isosti, mutta ei tätä tölkin potkimista jaksa loputtomiin katsella. Nyt pitäisi alkaa ruuvin käydä kaupaksi.

Toimarin lähtö ei itsessään aiheuta toimenpiteitä, enemmän kiinnostaa, mitä ensi viikon katsauksessa on luvassa.

5 tykkäystä

Myynnin kehityksen lisäksi kiinnostavat tilanteet uusien tuotelanseerausten osalta sekä etenkin selkärangan luudutusimplantin eläinmallikokeiden sujuminen.

5 tykkäystä

Aina lähtemisen syyt kiinnostavat - katsotaan saadaanko tähän myöhemmin jotain lisävalaistusta.

Kun katsoo linkkarista Alanin viimeisimpiä pestejä, niin ainakin neljä edellistä ennen Bioreteciä ovat myös pienemmistä firmoista ja kestot myös lyhyitä. Jokaisessa vaihdossa varmaan omat syynsä taustalla, mutta tällainen pieni yhteinen nimittäjä löytyi.

7 tykkäystä

Tuosta herääkin sitten kysymys että millä näytöillä hänet alunperinkään valittiin, eikö tuote ole todellisten konkarien mielestä korkean potentiaalin omaava, vai onko omistajakunta vain liian kitsas? No, ehkä tämä nyt tästä, jäädään odottamaan seuraajan etsintää.

Tämän nyt lähtevänkin etsimisessä meni vaan turkasen pitkää ja patenttien kello raksuttaa.

1 tykkäys

Eihän Bioretecin myynti yhdestä henkilöstä ole riippuvainen.

Onhan yhtiön palveluksessa nimenomaan myyntiin fokusoituneita henkilöitä + edellinen tj.

4 tykkäystä

Frank Sarcone

VP of Sales USA

Onhan siellä USA markkinalla oma myyntipomo hommissa.

4 tykkäystä

Onko tässä peräti uusi toimari? Sarconelta löytyy siitäkin hommasta kokemusta.
Vois olla aika looginen, jos vaan kiinnostusta löytyy. Kaveri Jenkki, pitkä ura lääkinnällisten laitteiden parissa, työskennellyt Strykerillä ja kohta vuoden ollut Retecillä myyntijohtajan hommissa.
Toivottavasti ei lähde tämäkin lätkimään.

1 tykkäys

Miksi täällä keskitytään vain jenkkimarkkinaan? Tuo euroopassa saatu CE-merkki käänsi mielestäni fokuksen niin, että nyt tulisi ehdottomasti mennä ensin eurooppaan isosti ja rakentaa sitä kautta näyttöä jatkoluville jenkkeihin. Tuo CE-merkkihän käsitti noita ruuveja muistaakseni lähes kaikkiin käyttötarkoituksiin kun taas FDA-lupa käsitti toistaiseksi vain mediaalisen malleolin murtumat - joita oletettavasti tapahtuu jenkkienkin kokoisessa maassa sen verran vähän vuositasolla, ettei siitä ole revittävissä mitään järisyttäviä kasvunumeroita vuosiksi eteenpäin. Nyt vaan joku Euroopan markkinan hyvin tunteva toimari puikkoihin ja siellä ensin “kotikenttä” haltuun, jonka jälkeen haetaan lisää lupia jenkkeihin uusiin käyttötarkoituksiin.

14 tykkäystä

Sama juttu tuli mieleen ajatellen tuota seuraavaa toimitusjohtajaa. Eurooppa on todellakin merkittävä tässä hetkessä ja pitää muistaa myös se että tämä ce-lupa ei ole pelkkä Eurooppa lupa vaan globaali myyntilupa.
USA markkinalla riittää kun siellä on kokenut myyntijohtaja remmissä ja sellainenhan siellä nyt mitä ilmeisimmin on.

Tuosta traumaruuvin USA myyntipotentiaalista sen verran että muistaakseni se on luokkaa 200 milj. $ . Eli ei ihan pieni.

8 tykkäystä

Lupahan on ollut haussa jo pitkään. 2024 helmikuussa sen aikainen CEO kertoi että ollaan valmistelemassa hakemuksen jättämistä. En tiedä milloin jätettiin mutta kylläpä kestää vaikka käsittelyajan pitäisi olla selvästi alle vuoden.

Eroaminen yllätti. Ei siis erotettu vaan eroaa. Jos yrittää ruusunpunaisten lasien kautta katsoa jos työ ei olisi miellyttänyt olisi erotettu ja tilapäinen TJ aloittanut samantien. Ehkä henk.koht elämässä jotain isoa sattunut kun nyt ilmeisesti menettää maaliskuun lopussa toimarille pedatun optio-ohjelman optiotkin. Tai sitten Suomi ja Suomen talvi ei vaan ole kaikille.

Varmaan kuitenkin vuodessa on auttanut yhtiötä solmimaan kontakteja paljonkin USA:n päähän. Frank Sarcone olisi luonnollinen valinta seuraajaksi mutta ei välttämättä ole halukas muuttamaan Suomeen.

2 tykkäystä

“”“”““Signing of the agreement will enable the smooth sales and distribution of implants and instrument sets to hospitals within Greater New York City, Philadelphia, New Jersey, Connecticut, and Massachusetts area covering one of the most populated areas of the United States.””“”“”"

Marraskuu 2024 Bioretec teki tuon yllä mainitun myynti ja jakelu sopparin TSB yhtiön kanssa.
Tuolla alueella asuu Copilotin mukaan yli 45 miljoonaa ihmistä. Traumaruuvin USA myyntipotentiaalin ollessa se noin 200milj. $ .

Tuosta laskin että tuon alueen potentiaali on 30 milj. $ .

Bioretecin on ollut tarkoitus solmia lisää vastaavia soppareita mutta vielä ei niitä ole tullut.
Saapa nähdä miten myynti on lähtenyt liikkeelle. Tietenkin toivotaan että näin :rocket:.

2 tykkäystä