Better Collective - Johtava urheiluvedonlyönnin mediakonserni

Ihmettelin että miksi he julkaisivat nuo luvut, mutta sehän on suomeksi posari.
Uskon että osakkeella on paljon nousuvaraa vielä, koska osaketta laitettiin surutta laitaan negarin jälkeen. Brasilian markkina meni live 1.1.2025. Sieltä saadaan varmasti hyvä tulos uusista asiakkaista. Ja Better Collectivella on kanssa erittäin vahva taloudellinen positio, koska osakeanti tehtiin hyvään kurssihintaan alkuvuodesta. Ne rahat kerättiin yrityskauppaa varten, jota ei olla vielä tehty. Markkinat hinnoittelivat aivan liikaa riskejä. Mitä olen tutkinut niin BetCO on lähes aina tehnyt voittoa, nyt vain tuli kasvuun hidastusta. Mutta kyllä tuo posari tuli vähän puun takaa.
Osake päättyi pelaajaystävällisiin lukuihin :wink:
image

1 tykkäys

Q4-raportti ulkona. Seuraako kukaan muu yhtiötä?
Hyvältä näyttää omaan silmään, vaikka se negari melkoinen mörkö olikin.

Tämä osa raportista pisti silmään:

Brasilian ohjeistus

image
image

Eli veroaste nousee, sekä pelaajien pitää uudelleen aktivoida tilinsä. Säilyyköhän vanhat hyvät revenue share-asiakassuhteet?

4 tykkäystä

Pääluvuthan oli tiedossa jo etukäteen, joten oma mielenkiinto kohdistui ohjeistukseen. Minulle oli kyllä pettymys, että 2025 ohjeistus on liikevaihdon ja EBITDAn osalta käytännössä flätti vuoteen 2024 verrattuna, eli vaikeudet näyttäisivät jatkuvan vielä tämän vuoden. Nyt vaihdetaan M&A-moodista tehostamiseen ja orgaanisen kasvun puolustamiseen/uudelleenkäynnistämiseen, mikä kieltämättä kuulostaa enemmän puolustus- kuin hyökkäysliikkeeltä. Nykyvaluaatiolla noin 1,5 %:a osakekannasta kattava takaisinosto kuitenkin ihan positiivinen uutinen hinnan tukemiseen.

Itse pelkään, että tulosta ei vastaanoteta kovin positiivisesti. Vieläkö nykyiset kertoimet on perusteltuja lyhyellä aikavälillä, jos tälle vuodelle ei edes luvata kasvua?

3 tykkäystä

Kun markkinatunnelma on nyt tasaantunut, uskomme, että BETCO tarjoaa houkuttelevan riski/tuotto-suhteen mahdollisuuden. Olen liittänyt mukaan syväanalyysin yhtiöstä – toivottavasti tästä saadaan keskustelu käyntiin!

[pahoittelut, etten kirjoita suomeksi; vähän keskustelua tästä nimestä muualla]

6 tykkäystä

Se oli hyvä artikkeli, kiitos julkaisusta!

Joo, yrityksestä ei ole paljon keskustelua.
Minulla ei ole aavistustakaan, miten markkinat suhtautuvat Q1-tuloksiin, mutta kuulostaa siltä, että he ovat oikealla tiellä. Oli positiivista kuulla, että he menestyvät hyvin LatAmissa Brasilian ulkopuolella. Seuratessani Betssonia uskon, että Argentiinan kaltaiset maat ovat yhtä tärkeitä kasvun kannalta.

He ovat myös muokkaamassa johtoa, mikä kuulostaa hyvältä.

Huhtikuun loppuun mennessä Better Collective on aloittanut mullistavan matkan organisaatiorakenteensa yhdenmukaistamiseksi pitkän aikavälin strategisten tavoitteidemme kanssa. Tunnistaessamme tarpeen parantaa skaalautuvuutta, keskittymistä ja globaalia integraatiota, olemme siirtyneet malliin, joka tukee paremmin kasvuambitioitamme.

Tämän muutoksen keskiössä on yhteis-toimitusjohtajamallin käyttöönotto. Christian Kirk Rasmussen on liittynyt Jesper Søgaardin rinnalle yhteis-toimitusjohtajaksi, Christianin keskittyessä innovaatioon, liiketoiminnan kehittämiseen ja operatiiviseen toteutukseen, kun taas Jesper jatkaa ulkoisten strategisten aloitteiden ja sidosryhmäyhteistyön johtamista. Yhdessä he muodostavat vankan johtajaduon, joka on valmis ohjaamaan Better Collectiven uuteen kasvun aikakauteen.

Yleisnäkemykseni BETCOsta on, että he kohtaavat tilapäisiä vastatuulia, mutta pitkän aikavälin näkymät ovat erinomaiset. Heidän taseensa on hyvässä kunnossa, sillä he pystyivät keräämään osakepääomaa alkuvuodesta Q1/24 korkealla osakekurssilla.
En todellakaan kutsuisi sitä kriisiyhtiöksi tai miksikään sellaiseksi.
Jää nähtäväksi, mitkä ovat SEO-muutosten pitkän aikavälin vaikutukset ja kuinka paljon “hitaampi USA:n kumppanitoiminta” vaikuttaa taloudellisiin tuloksiin.

1 tykkäys

Samaa mieltä! Tässä meidän näkemyksemme neljänneksestä.

3 tykkäystä

BETCO laski -5% tänään. Uhkapelisektori (FLUT & DKNG jne.) laski, koska Illinois ilmoitti veronkorotuksista vetokohtaisen transaktioveron muodossa. En usko niiden vaikuttavan BETCOon affiliaattina.
Lyhyeksi myytyjen osuus kasvaa hitaasti ja se on tällä hetkellä 6%. Näetkö tässä potentiaalia, jos lyhyeksimyyjät pakotetaan sulkemaan positionsa? Luulen, että kaikki lyhyeksimyyjät ovat jo voitolla, joten on vain ajan kysymys, milloin he sulkevat positionsa.

1 tykkäys

Hyvä kysymys. En spekuloi sellaisilla asioilla, koska todellisuus on, ettemme tiedä. He saattavat tietää jotain, mitä me emme tiedä – mutta minulla on melko korkea vakaumus siitä, että tämä tapaus etenee niin kuin kirjoitan täydellisessä analyysissäni (ainakin suuntaa-antavasti)… Voin olla väärässä; aika näyttää.

1 tykkäys