Kursen faldt 5 % før offentliggørelsen af nedjusteringen. Det rejser spørgsmålet om, hvorvidt det overhovedet giver mening for nogen at investere i denne biks, hvis intern viden lækker så let til familiemedlemmer og slægtninge for blot nogle småpenge. Selv her kan en privat investor have haft en købsordre liggende på 14,40 €, hvilket var en fornuftig pris baseret på de foregående dages offentligt tilgængelige informationer, og som kunne være blevet gennemført selv uden nedjusteringen. Som belønning for den private investors snedighed gik købsordren igennem; 3 timer senere kom nedjusteringen, og så var der et tab på 5 %. Ved at betale en præmie på ca. 2 % (aktie med lav likviditet) ville købsordren naturligvis være gået igennem med det samme, og dette ville være undgået, men hvem ville overhovedet købe aktier, hvis handelsomkostningerne altid var på godt og vel 2 %.
Her er der grundlag for en undersøgelse fra Finanstilsynets side. Mit gæt er, at ingen ærlig aktør solgte aktien til under 14,20 € før offentliggørelsen af nedjusteringen, men jeg kan ikke bevise det.