Admicom - Pioner inden for digitalisering af byggebranchen

Det bliver spændende at se, hvilken retning væksten udvikler sig i de kommende år. Som bruger af systemet har jeg spekuleret på, hvordan den lange recession i byggebranchen og de deraf følgende markedsændringer påvirker Admicoms aktiviteter. Efter min mening er systemet mest gavnligt, hvis man fungerer som en virksomhed med direkte ansættelse (medarbejdere ansat direkte) og bruger Admicom som ERP-system (ressourcestyringssystem) samt regnskabskontor. Til denne driftsform føler jeg, at Admicom er fremragende, og konkurrerende aktører har ikke et lige så praktisk system til rådighed.

Nu hvor såkaldte traditionelle virksomheder med direkte ansættelse er gået konkurs eller lukket, er de nye virksomheder i branchen efter min mening små enkeltmandsvirksomheder, og de større opstartsvirksomheder ansætter ikke direkte, men opererer med lejet arbejdskraft eller en let-iværksættermodel (kevytyrittäjä). Ved en sådan driftsform ser jeg ikke den store fordel i Admicoms løsninger, da aktiviteterne kan styres med lette og prisbillige systemer.

Admicom har i de seneste år fået mange tillægstjenester til rådighed.. de har sikkert deres plads, men da byggebranchens lønsomhed stadig vil være under hårdt pres i de kommende år, tror jeg ikke, det er muligt at opnå en særlig høj avance på sideprodukterne. Derudover er der rigtig mange applikationer til rådighed til dokumentation, projektstyring, ejendomsadministration, mængdeberegning osv. (f.eks. Dalux, SokoPro, Granlund Manager, Tampuuri).

Admicoms styrke har efter min mening været et nemt og velfungerende system samt en pålidelig og enkel prissætning; forhåbentlig vil den grundtanke også blive bevaret fremover.

15 Synes om