ADDvise Group AB - Kasvualusta naapurissa

Mielestäni tämä kiteyttää hyvin miksi yhtiön kurssi on laskenut kuin lehmän häntä. EBITA-%, ROCE-% ja cash conversion ovat laskeneet kvartaalista toiseen ja liikevaihdon kasvukin on ollut ainoastaan epäorgaanista. Lisäksi, näin peilaten yhtiötä ajettiin aivan liian korkealla velkamäärällä, mikä johti surkealla arvostuksella tehtyyn osakeantiin.
image

Osakeannissa kerättiin 457 MSEK (vuoden päästä warranteilla max 172 MSEK lisää), mihin myös sisäpiiri osallistui, minkä lisäksi he ovat viime kuukausina ostaneet osakkeita myös pörssistä. Nettovelka vuoden lopussa oli noin 1 435 MSEK, joten anti sinänsä parantaa nettovelan ja 12M käyttökatteen suhdetta (vuoden lopussa 3.8X).

image
Johto on itse selittänyt heikkoa FY24, lähinnä liian hyvällä FY23 vuodella.

Ottamatta kantaa mitä erilaiset tullit mahdollisesti Addvise Grouppiin vaikuttavat, niin nykyinen arvostus sisältää mielestäni reilusti margin of safetya.

  • Quart:n datan perusteella Market cap on 233 MSEK ja EV 1.7 BSEK, mikäli kahden analyytikon konsensusennuste toteutuu on EV EBITDA 3.9X FY25 lukujen perusteella (13.3% EBITDAn kasvu). Mikäli EBITDA pysyy samana kuin FY24, olisi multippeli ~4.5X.

Ovatko muut seuranneet yhtiö tekemisiä viime aikoina tai ostaneet osakkeita?

2 tykkäystä